Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Digital! és el nou pla estratègic del Servei de Biblioteques i Documentació

Digital! és el nou pla estratègic del Servei de Biblioteques i Documentació

Les biblioteques de la UPC tenen un nou pla estratègic per al període 2012-2014, anomenat Digital!, destinat a superar els reptes vinculats a l’ús de noves tecnologies que afronta el servei.

13/04/2012
DIGITAL! marca l’estratègia per afrontar els reptes que les biblioteques encararan els propers anys i que estan condicionats per l’extensió de l’ús de les TIC a tots els nivells i per un entorn marcat per la crisi econòmica. La tecnologia està transformant l’edició acadèmica i científica i els hàbits de lectura i estudi del professorat i l’estudiantat. Cada vegada més els usuaris entren a les biblioteques amb un gran ventall de dispositius tecnològics de butxaca, ordinadors, telèfons mòbils o tauletes connectades a la xarxa que els permeten accedir a un gran volum d’informació acadèmica. Per tant, el manteniment de la biblioteca digital amb els seus continguts i serveis serà cada vegada més necessari.

Els objectius generals del Pla estratègic DIGITAL! 2012-2014 són donar suport a la millora de la docència i la recerca, tant presencialment com en xarxa; promoure la producció científica digital a Internet del professorat i del personal investigador de la UPC; millorar i promoure l’ús dels serveis bibliotecaris i els continguts digitals de la Biblioteca Digital i d’UPCommons; integrar els serveis i els continguts digitals en els diferents sistemes d’informació de la UPC i continuar millorant les instal·lacions perquè les persones puguin treballar en grup en entorns d’aprenentatge confortables i dotats de tecnologia.

Digital!, que ja és el 5è pla estratègic del servei, continua potenciant la innovació, la vocació de servei i la professionalitat del col·lectiu de persones que integren el Servei de Biblioteques i Documentació.