Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Els estudiants ‘brillants’ de Badalona coneixen la UPC

Una jornada per apropar el món de la ciència i la tecnologia als alumnes de primer de batxillerat i cicles formatius de grau superior

Els estudiants ‘brillants’ de Badalona coneixen la UPC

Un total de 48 estudiants i estudiantes d’instituts i centres de batxillerat de Badalona amb un bon expedient acadèmic van passar, el dia 15 de juny, una jornada a diferents escoles i facultats de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

21/06/2011
Sota el nom de Brillants, la UPC va organitzar aquesta jornada per apropar el món de la ciència i la tecnologia als alumnes de primer de batxillerat i cicles formatius de grau superior. L’estudiantat va ser seleccionat d’entre els millors expedients acadèmics de diferents centres d’educació secundària de Badalona.

La jornada es va iniciar amb la visita dels alumnes a un centre docent de la UPC, on van participar en diverses activitats. Així, van conèixer l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT), l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona (ESAB), l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) i la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB).

Un taller de videojocs a la FIB, unes proves als simuladors de navegació de l’FNB i la visita al supercomputador MareNostrum, al laboratori de Telemàtica de l’ETSETB, al laboratori in-vitro de l’ESAB i al de materials de l’ETSEIAT són algunes de les activitats que van realitzar els alumnes de batxillerat. Així mateix, a l’EETAC van treballar i familiaritzar-se amb el món de la robòtica.

Després, van fer una visita a una empresa o instal·lació externa vinculades a l’escola o facultat de la UPC. Així, van conèixer de primera mà les instal·lacions de Telefónica, l’aeroport de Sabadell, l’Institut de Ciències Fotòniques, el Centre de Processament de Dades d’UPCNet i el Port de Barcelona, que van recórrer a bord d’un vaixell.

Portes obertes a primària
En el mateix marc de la jornada Brillants, la UPC també va acollir, el mateix dia 15, la visita de 50 estudiants de 5è de primària del CEIP Vil·la Olímpica, de Barcelona.

Els nens i nenes van conèixer les entranyes del superordinador MareNostrum i van visitar el Laboratori de la Secció de Materials de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB). A més, estudiants de la UPC que són membres de l’associació AESS va oferir als alumnes de primària una demostració amb robots rastrejadors i un robot que capta, a través d’una càmera, els moviments de braços d’una persona i els reprodueix.

Brillats és una iniciativa que es realitza entre l'Ajuntament de Badalona i la UPC, a través del Servei de Comunicació i Promoció, amb l'objectiu de promocionar el món politècnic entre l'alumnat amb millor rendiment acadèmic.