Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Els 'futurs universitaris' s'apropen a la UPC

Els 'futurs universitaris' s'apropen a la UPC

La universitat ha acollit i participat en diverses iniciatives destinades a promoure les vocacions científiques i tècniques entre els més joves. Així, ha estat una de les seus de la Universitat dels Nens i les Nenes, ha coorganitzat la jornada "Amb ulls de dona" i ha acollit la Festa de l'Enginy.

17/05/2011
El 3 de maig, la UPC va obrir les portes a nens inenes de 5è de primària per apropar-los a la ciència i la tecnologia a través del joc, en el marc del projecte la Universitat dels Nens i les Nenes de Catalunya (UdN².cat). A través d’aquesta iniciativa, impulsada per l'Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP), es va organitzar la visita a la UPC i a la resta d’universitats catalanes per apropar la ciència i la cultura als nens i les nenes d’educació primària, així com a les escoles i les famílies.

En el decurs de la visita, l’Institut de Ciències de l'Educació i el Servei de Comunicació i Promoció van organitzar diferents tallers experimentals, al Campus Nord, sobre creació i simulació d’escenaris en 2D i 3D per a videojocs, formes geomètriques, robòtica, rellotges de sol i identificació de minerals.

En aquesta segona edició del projecte UdN².cat hi han participat 129 nens i nenes de les escoles Dovella (Barcelona), Monalco (Igualada) i Torrent d'en Melis (Barcelona).

L'altra mirada
D’altra banda, el 6 de maig la UPC i l'Ajuntament de Badalona van organitzar, com cada any, la jornada “Amb ulls de dona”. Aquesta trobada reuneix noies de quart d'ESO i primer de batxillerat de diferents instituts d'educació secundària de Badalona amb l'objectiu de motivar-les a cursar carreres vinculades a l'arquitectura, les ciències i l'enginyeria.

En aquesta edició es van visitar algunes instal·lacions dels centres docents i laboratoris de la UPC ubicats a Barcelona. A més, a través de les experiències de professores i estudiantes, el grup va tenir l'oportunitat de descobrir com és la vida a les aules i el tipus de formació que s'imparteix a la UPC i també de conèixer de primera mà les possibles sortides professionals que tenen els estudis.

La Festa de l'Enginy, a la UPC
El 14 de maig l'edifici Vèrtex del Campus Nord va acollir la tercera edició de la Festa de l'Enginy, un acte de reconeixement del talent de 91 alumnes preuniversitaris catalans que durant l’any 2010 han rebut algun premi relacionat amb la ciència i la tecnologia. L'acte, que va estar presidit pel president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, va comptar amb la presència del conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell i del rector, Antoni Giró. L'acte forma part del programa de la Generalitat de Catalunya Enginycat, que té l'objectiu d'impulsar les enginyeries i les vocacions científiques i tècniques entre els joves.