Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Els informes d'avaluació es comencen a signar electrònicament

Els informes d'avaluació es comencen a signar electrònicament

El procés, que s’emmarca en l’e-administració, afecta la majoria del professorat

24/01/2012
La signatura electrònica s’aplicarà, a partir de febrer, als informes d’avaluació que el professorat realitzi a l’Escola d'Enginyeria de Terrassa i la Facultat de Matemàtiques i Estadística. Aquests dos centres docents ja han dut a terme un pla pilot per a la introducció d’aquest procés de l’administració electrònica, i en aquest quadrimestre l’aplicaran de manera oficial.

Està previst que més centres docents introdueixin properament l’e-administració en aquest tràmit, que millorarà el seu procés considerablement. Es redueix el temps dels procediments d’emissió i de seguiment de l’estat de la documentació i el professorat pot signar quan vulgui i des d’on vulgui.

A més, el que el professor o professora signa és inalterable i la consulta de la documentació, ja sigui recent o històrica, és molt més senzilla, i es pot fer en qualsevol moment i des de qualsevol lloc. El fet que els informes signats es desin en format electrònic al gestor electrònic de la Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC) redueix l’espai físic necessari per arxivar documents, i fa innecessària qualsevol tasca addicional d’arxiu en paper.

També s’eliminen despeses en material d’oficina, com ara les derivades de les impressions, i s’estalvia en paper. En aquest sentit, s’ha de tenir en compte que només en el curs 2009-2010 als centres propis de la UPC es van avaluar 3.732 assignatures, la qual cosa suposa 216.759 qualificacions i la impressió i enquadernació de més de 8.000 fulls de paper.

La signatura dels informes d’avaluació és un procés amb una amplíssima incidència entre el professorat, ja que aquell curs més de 1.500 membres del professorat van ser responsables d’una assignatura. D’altra banda, la signatura de les actes curriculars ja es pot fer electrònicament des de març de l’any passat.

El certificat digital, requisit per a la signatura electrònica
Les persones que signen electrònicament s’han identificar amb el certificat digital que s’incorpora al carnet de la UPC. L’obtenció del certificat es pot tramitar des de les diferents entitats de registre de la Universitat, habilitades a les biblioteques i que es poden consultar al web Identitat Digital UPC.