Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Entra en vigor l’Estatut de l’estudiant universitari

Entra en vigor l’Estatut de l’estudiant universitari

Estatut de l’estudiant universitari, aprovat pel Consell de Ministres el 31 de desembre, fixa els drets i deures de l'estudiantat i crea un marc legal per a la representació estudiantil.

01/02/2011
L’1 de gener de 2011 ha entrat en vigor l’Estatut de l’estudiant universitari, aprovat pel Consell de Ministres el 31 de desembre, el qual fixa els drets i deures de l'estudiantat i crea un marc legal per a la representació estudiantil. A més, crea el Consell de l’Estudiant Universitari de l’Estat, que serà l'ens que englobarà els representants de les universitats espanyoles i l’interlocutor amb el Ministeri d’Educació.

L’Estatut garanteix la participació de l’estudiantat en la política i la gestió de les universitats i regula la mobilitat, les tutoritzacions i la representació dels estudiants dins les universitats.

L’equip de govern de la UPC, juntament amb el Consell de l’Estudiantat, està analitzant les implicacions que comporta aquest estatut i properament desenvoluparà una campanya d’informació i participació amb l’objectiu de difondre els punts clau del document a tota la comunitat universitària.

El 24 de gener el rector, Antoni Giró, i els vicerectors de Docència i Estudiantat, Xavier Colom, de Política Universitària, Josep Casanova, i de Política Científica, Xavier Gil, es van reunir amb els membres del Consell de l’Estudiantat de la UPC. En aquesta reunió, en què es van tractar diversos assumptes que preocupen l’estudiantat, el rector va nomenar els nous coordinadors del Consell: Miriam Barrio, Jordi Codony, Gloria Perona, Martí Obiols i Victor Sánchez, fins ara encarregat dels Serveis TIC al Consell.