Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Es creen dos nous grups de recerca

Es creen dos nous grups de recerca

El Consell de Govern del 28 de maig ha aprovat incloure dos grups nous al catàleg de grups de recerca de la UPC. Es tracta del Grup de Recerca de Llamps, Electricitat Atmosfèrica i Alta Tensió i el de Rehabilitació i Restauració Arquitectònica (REARQ).

28/05/2013
El Grup de recerca de Llamps, Electricitat Atmosfèrica i Alta Tensió està integrat per vuit membres i n’és coordinador Joan Montañà. El nou grup, vinculat al Departament d’Enginyeria Elèctrica, fa recerca sobre la física i els efectes dels llamps i dels altres processos d’electricitat atmosfèrica.

Així, s’analitza les proteccions de sistemes elèctrics, aerogeneradors i aeronaus contra els llamps. També es treballen sistemes de localització i mesura de paràmetres de llamps i l’observació de descàrregues elèctriques a l’alta atmosfera, a més de fer assaigs d’alta tensió i estudi de processos d’alta energia de les descàrregues elèctriques.

El grup de Rehabilitació i Restauració Arquitectònica (REARQ) està coordinat per Pere Joan Ravetllat i integrat per 11 investigadors i investigadores. En formen part els membres de l’antic grup de recerca de Diagnosi i tècniques d'intervenció en la restauració i rehabilitació d'edificis (DITEC), que ara desapareix, i s’hi sumen altres experts en rehabilitació i restauració.

El nou grup investiga com millorar els processos de rehabilitació i restauració arquitectònics, integrant tots els agents i disciplines implicats. Desenvoluparen mètodes adreçats a l’adaptació dels edificis patrimonials i conjunts urbans i cerquen protocols d’actuació basats en una visió global i sostenible de l’entorn urbà en el que es trobi l’edifici.