Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Modificada la normativa del catàleg de grups de recerca

Modificada la normativa del catàleg de grups de recerca

La normativa del catàleg de grups de recerca de la UPC s’ha modificat, amb l’objectiu que el catàleg de la Universitat convergeixi amb el que ha realitzat l’AGAUR en la convocatòria d'SGR. Així s'ha acordat al Consell de Govern del 3 de juny.

05/06/2014
Recentment, amb la resolució de la convocatòria de l’Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) de Suport als Grups de Recerca (SGR), la Generalitat de Catalunya ha realitzat un inventari dels grups de recerca catalans. En particular, han estat reconeguts com a tal els 163 grups de recerca presentats per part de la UPC. En aquest context, no sembla raonable que coexisteixin dos catàlegs diferents dels grups de recerca de la UPC: el de la Generalitat i el de la Universitat.

Com a conseqüència, la nova normativa estableix que els grups de recerca de la UPC, en principi, han de coincidir amb els grups reconeguts per la Generalitat. Tanmateix, es consideren dues excepcions. D’una banda, a la UPC hi ha grups de recerca de caràcter transversal essencialment formats per investigadors que tenen la seva activitat principal a altres grups, com són el grup de recerca en cooperació i desenvolupament humà o el d´història de la ciència i de la tècnica. Per tal de reconèixer aquests grups, es defineix la nova categoria de 'Grups de recerca transversals' de la UPC.

D’altra banda, està previst que les convocatòries d'SGR siguin triennals. Per què es puguin crear nous grups amb una certa flexibilitat, es defineix la categoria de 'Grups de recerca emergents', formada pels grups emergents reconeguts per la Generalitat i pels grups que es puguin crear entre dues convocatòries d'SGR. En aquest cas, s’hauran de satisfer uns certs mínims.

Tots els grups de recerca que formen l’actual catàleg de grups de recerca de la UPC, i que no hagin estat reconeguts com a GRC o GRE en la convocatòria SGR 2014, seran donats de baixa amb data 1 de gener del 2015, tret dels que el Consell de Govern accepti, a proposta de la Comissió de Recerca, després d’un període d’al·legacions que es portarà a terme els mesos d’octubre i novembre del 2014.