Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Es renova amb canvis el programa d'estabilització del PDI laboral temporal a temps complet

El Consell de Govern del 18 de març va aprovar el Programa d’estabilització del professorat laboral temporal amb dedicació a temps complet i del personal investigador del programa Ramón y Cajal. Aquest programa estableix els criteris i el procediment que s’aplicaran per garantir oportunitats d’estabilització al PDI, així com els requisits per poder-hi optar.

31/03/2014
Poden presentar sol·licituds al Programa d’estabilització les persones amb contracte vigent amb la UPC amb la categoria de professorat lector i del programa Ramon y Cajal de la convocatòria 2012 i anteriors. Excepcionalment, ho poden fer els investigadors del programa Ramon y Cajal de la convocatòria 2013 i posteriors, sempre que pertanyin a una àrea en la que s’identifiquin necessitats acadèmiques, i així consti en les bases de les convocatòries d’estabilització.

Es valora a aquest professorat que tingui mèrits de docència i de recerca suficients d’acord amb els criteris fixats. La superació d’aquest programa serà requisit imprescindible per prorrogar els contractes de Ramon y Cajal més enllà dels cinc anys inicials.

El programa estableix els criteris per estabilitzar el PDI sense perjudici del que estableixi la normativa vigent en l’àmbit laboral o de la funció pública i de les atribucions de la Comissió de Selecció i Avaluació del Personal Docent i Investigador de la Universitat (CSAPDIU).

Requisits, procediment i resolució
S’estableixen uns requisits mínims per accedir a les dues convocatòries anuals del Programa d’estabilització, que es poden consular al document. Aquestes es publicaran a la intranet de personal, on s’indicarà el calendari i el procediment, així com els criteris de valoració aprovats per la CSAPDIU.

Les unitats d’adscripció i vinculació de les persones sol·licitants han d’emetre un informe valoratiu raonat. Aquest informe ha de ser aprovat per l’òrgan col·legiat que determini el reglament de la unitat i és imprescindible que sigui favorable, per poder superar el programa d’estabilització.

La CSAPDIU valora els currículums de les persones candidates i els informes de les unitats, determina la puntuació de cadascuna de les candidatures i eleva la proposta ordenada de les persones que superen el Programa a la Comissió de Personal i Acció Social del Consell (CPIAS), prèvia presentació informativa als representants dels treballadors. Aquesta Comissió eleva al Consell de Govern la proposta de persones que superen el Programa i les que no per a la seva aprovació definitiva.

Un cop aprovada la relació ordenada de les persones que obtinguin una avaluació positiva d’aquest Programa, el declara el candidat o candidata com a estabilitzable, la qual cosa implica que se li modifica el lloc que ocupa en un de permanent amb dedicació a temps complet, en la categoria que determini la Universitat.

Els llocs a convocar no superaran en nombre la capacitat de contractació i serà determinat en el marc del procés global de planificació de places de PDI i segons l’aplicació dels criteris que sobre oferta d’ocupació pública en matèria de professorat siguin vigents en cada moment.

Per estabilitzar el PDI, es tindrà en compte la disponibilitat pressupostària, les necessitats estratègiques de la UPC, l’any de la convocatòria superada i la puntuació obtinguda pels candidats declarats estabilitzables que estiguin en possessió de l’Acreditació de Recerca o Recerca Avançada emesa per AQU Catalunya.

La provisió de llocs es realitzarà d’acord amb el procediment vigent en el moment de la seva convocatòria i tindrà en compte, sempre que sigui possible, haver superat el procés d’estabilització com a mèrit, llevat que es tracti de convocatòries cofinançades que ho impedeixin. Si el marc legal ho permet, la universitat promourà directament a aquelles persones que hagin superat el pla d’estabilització i que hagin superat un concurs o convocatòria pública d’accés a la categoria que els ha permès accedir al pla d’estabilització.