Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Es renoven les normatives acadèmiques per al curs 2014-2015

Es renoven les normatives acadèmiques per al curs 2014-2015

Les normatives acadèmiques dels estudis de grau i màster per al curs acadèmic 2014-2015, que han estat aprovades pel Consell de Govern de la UPC, el 28 d’abril, presenten algunes novetats destacades respecte a les anteriors.

05/05/2014
La normativa acadèmica d’estudis de grau per al curs 2014-2015 de la UPC, a banda d’incorporar diverses modificacions d’índole tècnica i de redacció, introdueix com a novetat la reavaluació. Segons estableix la normativa, la reavaluació s’ha de fer durant el curs i per a aquelles assignatures que no estiguin plantejades des del seguiment de l’aprenentatge continuat i que es tinguin previstes a la guia docent. No poden concórrer a la reavaluació d’una assignatura els estudiants que ja l’hagin superat, ni els qualificats com no presentats. Els centres poden establir altres condicions específiques per accedir a la reavaluació, així com les condicions de qualificació màxima que s’hi pot obtenir. Un cop finalitzat el període de reavaluació i de revisió, es procedeix al tancament i a la signatura de les actes d’avaluació.

D’altra banda, la nova normativa acadèmica del curs que ve, tant per als estudis de grau com pels estudis de màster, incorpora algunes consideracions en relació a la defensa del treball de fi de grau (TFG) i del treball de fi de màster (TFM). Tal i com està previst en els plans d’estudi, el TFG i el TFM s’han de defensar en el quadrimestre en el qual s’han matriculat. En alguns casos, però, i per raons diverses, si el TFG i el TFM s’allarguen, la nova normativa preveu que l’estudiantat disposi d’un període addicional per defensar-lo. En aquest cas només hauran d’abonar els serveis administratius. Aquesta matrícula addicional té validesa fins al 31 de maig, si la primera s’ha formalitzat en el primer quadrimestre de l’any acadèmic, i fins al 31 d’octubre si la primera s’ha formalitzat en el segon quadrimestre. Si el TFG o el TFM no se superen dins d’aquests terminis, s’hauran de tornar a formalitzar les matrícules ordinàries.

Altres novetats de la normativa se centren en la flexibilització del reconeixement de crèdits en títols propis de grau i màster, i en el fet que el nombre de crèdits mínims a cursar en un màster deixa de ser 60 ECTS per ser un percentatge del total de crèdits del màster.