Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Esther Real, vicerectora de Transferència de Coneixement

Amb aquest nomenament, assumeix les funcions que fins ara desenvolupava Diana Cayuela

Esther Real, vicerectora de Transferència de Coneixement

Esther Real, del Departament d'Enginyeria de la Construcció, ha estat nomenada el 15 d’octubre vicerectora de Transferència de Coneixement. Amb aquest nomenament, Esther Real assumeix les funcions que fins ara desenvolupava Diana Cayuela en aquest àmbit. Per la seva part, Diana Cayuela continua assumint les funcions com a delegada del rector al Campus de Terrassa i al CETI.

16/10/2014
Atès l'increment del volum d'activitat dels darrers mesos en l'àmbit de la transferència de coneixement, les competències en aquest camp s’han separat de les de delegat del rector al Campus de Terrassa. Per tant, des del 15 d'octubre, la professora Esther Real, del Departament d'Enginyeria de la Construcció, assumeix el vicerectorat de Transferència de Coneixement. Per la seva part, Diana Cayuela, investigadora de l'INTEXTER, continuarà com a delegada del rector al Campus de Terrassa i al Consori Escola Tècnica d’Igualada (CETI), i igualment presidenta del Consell de Campus de Terrassa.

Esther Real, enginyera de Camins, Canals i Ports per l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB) de la UPC, l’any 1996, i doctora en enginyeria de Camins, Canals i Ports des del 2001, és professora titular des del 2002. És membre del Departament d'Enginyeria de la Construcció, en el qual ha exercit com a sotsdirectora acadèmica des del setembre de 2014.

Anteriorment , ha estat sotsdirectora per la implantació i promoció dels nous graus a l'ETSECCPB (2010-2012), i en el mateix centre docent, sotsdirectora comissionada de Qualitat (2009-2010) i sotsdirectora de Relacions Internacionals (2004-2007). Així mateix va ser sotsdirectora de la Càtedra Celsa-UPC en Acer i Construcció (2001-2010).

En l’àmbit de la recerca, ha estat investigadora principal de diversos projectes competitius nacionals i europeus. Les seves ínies de recerca se centren en l’anàlisi i el disseny avançat d'estructures d'acer i d'acer inoxidable, la modelització numèrica i les formulacions normatives per al càlcul.
És investigadora del grup de recerca consolidat de Tecnologia d'Estructures des del 2001 i del Centre d'Innovació de Tecnologia d'Estructures i Construcció (CEINTEC), el qual forma part de la Xarxa de Centres de Suport a la Innovació Tecnològica de la Generalitat de Catalunya.