Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Llum verda a la Federació UPC-Camins-BarcelonaTech

Llum verda a la Federació UPC-Camins-BarcelonaTech

S’ha acordat crear la Federació UPC-Camins-BarcelonaTech, per coordinar i potenciar de manera conjunta i eficient l’activitat acadèmica de l’ETSECCPB i del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental.

22/07/2016
La proposta de crear la Federació UPC-Camins-BarcelonaTech, impulsada per l’ETSECCPB i pel mateix Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental, ha estat aprovada pel Consell de Govern del 19 de juliol, el qual també ha aprovat el reglament del nou ens, amb el que es planteja establir òrgans de govern conjunts per coordinar el funcionament comú de les dues unitats.

La Federació, que es crearà amb la voluntat de simplificar procediments i evitar duplicitats per fer-ne més eficient el funcionament, té com a objectius promoure la qualitat dels ensenyaments que s’imparteixen a l’ETSECCPB i vetllar per la coherència de l'oferta formativa de grau, màster i doctorat, alhora que es promou la qualitat de la recerca i de la transferència de resultats que duen a terme el PDI i els grups de recerca vinculats al centre i al Departament.

Des de la Federació també es treballarà per fomentar una política de PDI que tingui en compte tant l’estabilització, com la promoció i també la captació d’aquest col·lectiu vinculat al Departament.

La internacionalització, la captació d’estudiants, la renovació de les titulacions impartides i la implantació de titulacions noves seran altres àmbits de treball de la Federació. El nou ens vetllarà per la millora del funcionament i la coordinació entre la Unitat Transversal de Gestió de l’àmbit de Camins i les unitats acadèmiques membres de la Federació.

Finalment, es preveu que exerceixi aquelles funcions que li siguin expressament delegades per acord dels òrgans de govern de l’Escola o del Departament.

Es preveu elaborar, abans que acabi l’any, un projecte d’actuació que desenvolupi aquest acord i concreti un pla de treball a mig termini de la Federació, la qual estarà coordinada pel director de l’ETSECCPB. Segons el calendari previst, el proper mes de setembre hi haurà de forma simultània eleccions a director o directora tant de l’Escola com del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental.