Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Formats estàndards en els documents institucionals i ús de programari lliure

Formats estàndards en els documents institucionals i ús de programari lliure

Els formats PDF/A i Open Document Format (ODF) són a partir d’ara els estàndards per a la visualització, la compartició, l’edició i l’intercanvi de documents a la UPC. L’objectiu és garantir l’accessibilitat, la interoperativitat i la independència tecnològica que permeten els formats oberts.

24/02/2016
L’acord aprovat pel Consell de Govern del 16 de febrer determina un any per definir i executar un pla de transició que permeti adoptar els formats PDF/A i ODF com a estàndards per a la visualització, la compartició i l’edició i l’intercanvi de documents interns a la UPC. Però, a més, estableix aquests formats com a prioritaris en l’intercanvi de documents amb agents externs a la Universitat.

En la mateixa línia, la UPC també aposta per promoure i estendre l’ús del programari lliure. Aquesta estratègia respon a la voluntat de facilitar l’accés i el tractament de documents eliminant la necessitat d’un programari específic i les barreres econòmiques que se'n poden derivar.