Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > GIR i CENIT, dos nous grups de recerca

GIR i CENIT, dos nous grups de recerca

El Consell de Govern del 4 de juny va acordar incloure dins del catàleg de grups de recerca de la UPC el grup Gir Ambiental (GIR) i el grup Recerca i innovació en Transport, Mobilitat i Logística (CENIT).

15/06/2012
Gir Ambiental proposa el desenvolupar metodologies i tecnologia per millorar productes i processos de sectors com l’energia renovable i la gestió d’efluents. D’una banda, es proposa usar metodologies ambientals, com ara l’Anàlisi del Cicle de Vida, en estudis i avaluacions de la sostenibilitat en sectors industrials, socials i energètics. D’altra banda, es desenvoluparan noves tecnologies, per exemple, per tractar les aigües residuals mitjançant la biotecnologia, i es farà recerca sobre la sostenibilitat de l’ús de fonts energètiques d’origen renovable.

Coordinat per Antoni Rius, el grup està format per cinc membres del professorat de la UPC i quatre professors de l’Escola d’Enginyeria d’Igualada (EEI), centre adscrit a la UPC al qual està vinculat el nou grup.

D’altra banda, el grup Recerca i innovació en Transport, Mobilitat i Logística es dedicarà a la generació de coneixement sobre aquests tres àmbits i a transmetre’l a la societat a través de la formació i la transferència tecnològica. El grup té l’objectiu d’aportar un enfocament científic genèric, integrat i únic al sistema de transport. La recerca del grup incorporarà la perspectiva d’oferta (vinculada al mot transport), la perspectiva de demanda (relacionada amb la mobilitat) i l’anàlisi del transport de mercaderies (que es vincula amb la logística).

El seu responsable, Francesc Robusté, dirigeix un equip format per 8 professors i vinculat al Departament d’Infraestructura del Transport i del Territori.