Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Jesús Alonso, director del CITM

Ocupa el càrrec des del dia 11 de novembre

Jesús Alonso, director del CITM

El professor Jesús Alonso, impulsor i director del grau oficial en Disseny i Desenvolupament de Videojocs de la UPC, així com dels màsters en Disseny i Desenvolupament de Videojocs i en Mobile Business & Apps Design a la UPC School, ha pres el relleu a Juan José Fàbregas al capdavant del Centre de la Imatge i Tecnologia Multimèdia (CITM).

19/11/2014
Jesús Alonso ha estat nomenat, el dia 11 de novembre, director del CITM, centre adscrit a la UPC, gestionat per la Fundació Politècnica de Catalunya i ubicat al Campus de Terrassa. Enginyer informàtic titulat a la FIB, Jesús Alonso és l’artífex i director del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, que s’ha iniciat aquest curs 2014-2015 al CITM. També és l'impulsor i el director del màster en Disseny i Creació de Videojocs i del màster Mobile Business & Apps Design, que s’imparteixen des de fa 11 i 4 anys, respectivament, a la UPC School.

Jesús Alonso és professor associat i doctorand del Departament de Ciències de la Computació de la UPC. Imparteix docència a la FIB, des de l’any 2004, i des del 2008 l’assignatura de Videojocs a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB). En aquest darrer centre també imparteix, des del 2012, l'assignatura d’Emprenedoria i Innovació Tecnològica.

És expert en disseny i desenvolupament de videojocs, en la indústria vinculada a aquest àmbit, així com en computació gràfica, innovació tecnològica i emprenedoria, ha participat en un gran nombre de conferències i taules rodones arreu de l'Estat.

Una de les activitats que ha impulsat i de la qual n’és el responsable és el Concurs internacional de videojos de la UPC School Three Headed Monkey Awards, que enguany arriba a la tercera edició, amb una dotació de 7.500 euros.

En l’àmbit internacional, va crear i dirigir, l’any 2008, el màster en Animació i Art Digital a l’Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey, el primer de Mèxic que imparteix docència en aquests camps.

La nova etapa de Jesús Alonso al capdavant del CITM està precedida pels deu anys de direcció de Juan José Fàbregas, en els quals el centre s’ha consolidat com a centre de formació capdavanter en l'àmbit de la imatge i la interacció multimèdia.