Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > L’equip Humanoid Lab de l'IRI guanya el concurs interuniversitari de robots CEABOT 2011

El robot concursant s’anomena ‘Dorami’, com la germana de 'Doraimon', i es basa en el model Bioloid del fabricant coreà Robotis

L’equip Humanoid Lab de l’IRI, integrat per les estudiantes Nàdia Tolós, Susana Pons i Sandra Troyano, han reprogramat un robot Bioloid, del fabricant coreà Robotis, perquè pugi i baixi escales, superi obstacles anant i tornant d’un punt a un altre, i detecti un oponent per abatre’l o fer-lo fora d’un espai determinat.

29/09/2011
La petita humanoide “Dorami”, batejada amb el nom de la germana de “Doraemon”, el gat robot més famós dels dibuixos japonesos, va superar als seus contrincants en la prova d’escales i en la carrera d’obstacles, i va quedar tercera als combats de sumo a la darrera edició del concurs CEABOT que va tenir lloc a Sevilla del 7 al 9 de setembre, amb la participació de sis equips de les universitats de Huelva, Jaen, País Vasco, Jaume I, Politècnica de València i UPC, durant les Jornades Nacionals d’Automàtica.

L’equip Humanoid Lab de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI)— Institut de recerca mixte de la UPC i del Centro Superior de Investigaciones Científica (CSIC)—, està format per les tres estudiantes Nàdia Tolós, Susana Pons i Sandra Troyano, dels darrers cursos de l’ETSEIB, que han modificat i afegit característiques extres a un model Bioloid del fabricant coreà Robotis. El resultat és la robot “Dorami”, que va sumar tots els punts necessaris per aconseguir la victòria en la classificació general del concurs CEABOT 2011.

L’equip de la UPC és l’únic equip català que ha participat en aquesta edició, i també ha estat l’únic en reprogramar el microcontrolador original del fabricant, en aquest cas utilitzant el llenguatge C de programació per desenvolupar algorismes i estructures de dades més complexes. Aquesta modificació, realitzada per les tres estudiantes, s’ha sumat als dispositius electrònics i mecànics que s’han incorporat al robot i que han estat desenvolupats per l’investigador Sergi Juan Hernàndez i el doctorand Aleix Rull Sanahuja al laboratori de l’IRI.

L’Humanoid Lab, que es presenta per tercer any consecutiu a aquest campionat, havia aconseguit el segon lloc en les dues edicions anteriors.