Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > L’oferta d’estudis, al Saló de l’Ensenyament

L’oferta d’estudis, al Saló de l’Ensenyament

La UPC ha presentat, un any més, l’oferta d’estudis universitaris al Saló de l’Ensenyament, que ha tingut lloc del 23 al 27 de març al recinte de la Fira de Barcelona de Montjuïc (Palau 2).

01/04/2011

La posada en marxa del grau d’Enginyeria Física que s'impartirà provisionalment a l’ETSETB i, en un futur, al Campus Diagonal Besòs, així com el grau d’Enginyeria d’Organització Industrial, a l’Escola d’Enginyeria d’Igualada (EEI), és la novetat més destacada de l’oferta del proper curs. Les noves titulacions tenen, respectivament, una oferta inicial de 30 i 40 places, una càrrega lectiva de 240 crèdits i una durada de 4 anys.

Més de 60 informadors van atendre les consultes dels visitants que volien conèixer millor la Universitat, que aquesta vegada s’ha presentat amb el lema UPC Campus d’Excel·lència Internacional, amb referència al reconeixement atorgat pel Ministeri d'Educació als projectes Campus Energia i Barcelona Knowledge Campus.

Un estand amb menys paper
Un segon lema que va acompanyar la UPC en aquesta edició del Saló va ser “– paper + tecnologia”, amb referència a l’ús de les TIC per reduir el consum de paper a l’estand. En aquest sentit, es va substituir la impressió de 8.000 exemplars de guies informatives per la informació digital en terminals electrònics, tipus PDA, des dels quals els informadors van enviar per correu electrònic el material que havien sol·licitat les persones interessades.

La Universitat també ha participat, els dies 25 i 26 de març, en el Saló Futura, a la Fira de Barcelona, on s’ha informat els visitants sobre l’oferta d’estudis de màster universitari.

Formar part de videoclips i d’imatges virtuals de la mà del CITM
Protagonitzar un videoclip juntament amb grups de música coneguts o formar part d’un gran espai virtual, creat a través de fotografia i CGI (imatges generades per ordinador), han estat les activitats proposades a l’estand del CITM en l’àrea d’animació multimèdia de la mostra, on s’ha ofert als visitants la possibilitat d’experimentar, en temps real, amb les darreres novetats i aplicacions multimèdia, de fotografia i de postproducció.

L'EETAC, a l’estand del programa "Ciencia en Acción"
D'altra banda, professorat i estudiantat de l’EETAC han estat els convidats d’honor a l’estand del concurs “Ciencia en Acción” al Saló, que va acollir el simulador de vol de l’Escola. En el mateix estand, un equip d’estudiantst de l’EETAC va mostrar com funciona un equip de reproducció en 3D i els avenços que estan fent en videoconferència i en la integració de TV en 3D per Internet. Els visitants va poder experimentar també amb la realitat augmentada per a dispositius mòbils, fent ús d’una aplicació desenvolupada motiu de la celebració del Saló i que localitza punts d’interès dels voltants de la muntanya de Montjuïc.

Les especialitats professionals de l’Enginyeria Geològica
D’altra banda, el 17 de març la Delegació d'Alumnes d'Enginyeria Geològica, amb el suport de l'ETSECCPB i de la Facultat de Geologia de la UB, va organitzar, per desè any consecutiu, la Jornada d'Enginyeria Geològica, en què professionals titulats van explicar, des de la veu de l’experiència, els diferents àmbits d’actuació possibles en què es trobarà l’estudiantat de l’Escola en acabar els estudis, així com les diverses sortides que té en el món laboral.