Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > LOW3 es transforma en laboratori

El nou espai a l'exterior de l'ETSAV s'ha inaugurat el 20 de maig.

LOW3 es transforma en laboratori

El projecte de casa solar LOW3 que va participar en la darrera edició del concurs Solar Decathlon Europe ha esdevingut un laboratori de construcció sostenible, eficiència energètica i energies renovables.

01/06/2011
El projecte de casa sostenible LOW3, amb la qual l'ETSAV va participar en la darrera edició del concurs Solar Decathlon Europe, s'ha transformat en el Living LabLOW3, un laboratori viu de construcció sostenible, eficiència energètica i energies renovables instal·lat a l’exterior de l’Escola

El vicerector d’Infraestructures, Josep Bosch; el director de l’ETSAV, Joan Puigdomènech; el director del projecte, Torsten Masseck, i els representants de diverses empreses que hi col·laboren van assistir a la inauguració que va tenir lloc el 20 de maig.

En la seva participació al concurs Solar Decathlon, LOW3 va obtenir el primer lloc a la prova d’Arquitectura i el tretzè lloc de la classificació general. Enguany, l'ETSAV prepara el projecte e(co) per participar en la nova edició de la competició internacional d'arquitectura.

La casa solar (e)co de l’ETSAV, al Saló Construmat

Un equip de l’ETSAV va presentar al Saló Construmat, que va tenir lloc a Barcelona del 16 al 21 de maig, la maqueta de la casa solar (e)co, que participarà en el concurs Solar Decathlon Europe 2012.

(e)co és un model de casa autosuficient basat en els principis de zero petjada ecològica i zero petjada econòmica. Per això ofereix més eficàcia, més prestacions i més confort fent servir menys materials i menys energia amb menys cost. A més, l’organització material dels sistemes constructius s’articula en harmonia amb els seus cicles de vida.

L’equip que desenvolupa el projecte (e)co el formen estudiantati grups de recerca de l’ETSAV i d’altres centres docents de la UPC i externs, i treballa en col·laboració amb altres entitats públiques i empreses. És un dels 20 grups universitaris que participaran a la propera edició del concurs internacional, que organitzen el Ministeri de Foment, la Universitat Politècnica de Madrid i el Departament d’Energia dels Estats Units.

La nova edició de Solar Decathlon Europe culminarà l’any vinent a Madrid amb la construcció i posada en funcionament dels diferents prototips. En el projecte col·laboren el Centre d’Investigació Solar de la UPC, el programa UPC02, PAUS, el projecte d’arquitectura i sostenibilitat LivingLab LOW3, la Càtedra UNESCO de Sostenibilitat de la UPC, la Càtedra de Sostenibilitat de la Universitat Internacional de Catalunya i el taller d’arquitectura Pich-Aguilera Arquitectos.