Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > La contribució de l’educació superior a la sostenibilitat, a debat

La conferencia está considerada por la UNESCO como un acontecimiento que da continuidad a la Conferencia Mundial sobre la Educación Superior

La contribució de l’educació superior a la sostenibilitat, a debat

Del 23 al 25 de novembre, la UPC va acollir la V Conferència Internacional de Barcelona sobre l’Educació Superior, organitzada per la Global University Network for Innovation (GUNI), amb el lema “L’educació superior compromesa amb la sostenibilitat: del comprendre a l'actuar”.

02/12/2010
L'objecte de la conferència ha estat debatre com l'educació superior s'ha estat transformant per contribuir al paradigma de la sostenibilitat i identificar els aspectes d'aquesta transformació per consensuar les vies d'acció en què cal avançar.

Entre altres participants destacats a la conferència, hi van intervenir la investigadora Cecilia Lundholm, de la Universitat d’Estocolm; el filòsof Claudio Naranjo, director del programa SAT EDUCA de Xile; Daniella Tilbury, directora de l’International Research Institute in Sustainability and i del Centre Regional d’Excel·lència d’Educació en Sostenibilitat Severn, de la Universitat de Gloucestershire, al Regne Unit, i Barbara Ibrahim, directora del Centre John D. Gerhart per al Compromís Cívic i la Filantropia, de la Universitat Americana del Caire, a Egipte.

En el marc de la conferència, també es va organitzar la setena conferència internacional i la vuitena sessió de l’assemblea general del programa PEACE, el qual fomenta la cooperació acadèmica entre les universitats europees i les palestines. Coincidint amb la celebració de l’Any Internacional de l’Apropament entre Cultures, es va dedicar una sessió especial de la conferència al paper de les universitats com a agents promotors del diàleg entre cultures i civilitzacions.

Així mateix, es va celebrar la reunió del Comitè Interagències de les Nacions Unides per a la Dècada de l’Educació per al Desenvolupament Sostenible, del qual formen part la UNICEF, la UN-Habitat, l’UNEP i la UNESCO, i també la reunió del cinquè comitè UBUNTU.

La GUNI és una xarxa global formada per 180 membres dels cinc continents —entre els quals hi ha la UPC—, que disposa de les càtedres UNESCO d'ensenyament superior, institucions d'ensenyament superior, centres de recerca i xarxes d'institucions relacionades amb l'ensenyament superior.