Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > La gerent comparteix les seves primeres impressions amb el PAS

Va anunciar canvis pel que fa a aspectes organitzatius i de personal, com ara la distribució de la gerència en àrees

La gerent comparteix les seves primeres impressions amb el PAS

La gerent de la UPC, Olga Lanau, va convocar al col·lectiu del PAS, el 13 de desembre, en una reunió per presentar-se i compartir les seves primeres impressions sobre la situació de la Universitat. La reunió va tenir lloc a l’Auditori del Vèrtex, al Campus Nord de Barcelona.

20/12/2013
En la reunió del dia 13 de desembre, la gerent de la UPC, Olga Lanau, que va prendre possessió del càrrec el 2 de desembre, va presentar-se al PAS fent un resum de la seva trajectòria professional i va compartir les seves primeres impressions, acompanyada del rector Enric Fossas.
Plantejada com una sessió oberta a la participació del PAS, la reunió va servir també per escoltar les inquietuds, els suggeriments, les propostes i les crítiques del col·lectiu sobre diversos aspectes que afecten la Universitat. La sessió es va realitzar també a través de videoconferència als diferents campus i centres docents, i també es va emetre en directe per UPCtv.

Olga Lanau va iniciar la seva intervenció destacant que, tot i haver estat molts anys a la Universitat de Barcelona, cada universitat és un món, i va afirmar que la UPC té unes característiques que la diferencien de la resta. En aquest sentit, va reconèixer que durant els seus primers 10 dies en aquesta Universitat ha fet una “immersió intensa per conèixer els trets més importants de la institució, els problemes, les oportunitats i la situació general tant en l’àmbit econòmic, com organitzatiu i de personal, així com en les diferents àrees i l’estructura en els quals se sustenta”.

Tot i que va considerar “agosarat” fer un diagnòstic de la situació de la Universitat, va avançar que l’estimació és que es tancarà l’exercici amb un dèficit d’aproximadament 4 milions d’euros. En aquest sentit, la gerent va afirmar que l’equip de govern treballarà, “colze a colze” amb el Consell Social, per presentar un pressupost pel 2014 el més realista possible i que negociarà amb la Generalitat de Catalunya per que ajudi la Universitat. Olga Lanau va manifestar la seva esperança de “canviar la tendència dels darrers anys” i va dir que espera assolir-ho amb la feina “de tots plegats”.

La gerent també va anunciar canvis pel que fa a aspectes organitzatius i de personal, com ara la distribució de la gerència en àrees. Entre aquestes àrees, va fer esment de les de personal i organització, economia i serveis, docència, recerca, TIC, planificació i qualitat, i àmbit jurídic.

Així mateix, va presentar el decàleg de valors que inspiren la seva tasca i que aspira a compartir amb el PAS, com ara la transparència, la honestedat, la proximitat a les persones, el bon humor i el treball en equip entre el PDI i el PAS, entre d’altres. També va destacar que utilitzarà els canals que siguin més adients per comunicar-se amb els diferents col·lectius i oferir la informació de manera clara per a tothom.