Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > La gravació del certificat digital, a totes les biblioteques de la UPC

La gravació del certificat digital, a totes les biblioteques de la UPC

S’acaba de posar en marxa una nova entitat de registre per a la gravació i gestió de certificats digitals a la Biblioteca Rector Gabriel Ferraté del Campus Nord. Amb aquesta, es completa el desplegament d’aquest servei a totes les biblioteques de la Universitat, que va iniciar-se ara fa un any.

10/11/2011
Aquesta iniciativa facilita als usuaris la gravació del certificat digital de la UPC al carnet universitari, un tràmit imprescindible per poder gaudir de serveis de l’e-administració, com ara la signatura electrònica de documents o el vot electrònic.

Per gravar el certificat digital, només és necessari anar a l’entitat de registre de la Biblioteca amb el carnet de la UPC i el DNI o un altre document identificatiu. És recomanable demanar cita prèvia mitjançant el següent formulari web.

Sobre el certificat digital

El certificat digital és un document electrònic signat per una autoritat de certificació, que en el cas de la UPC és l'Entitat de Certificació d'Universitats i Recerca (EC-UR), que pertany a la jerarquia del CATCert. Aquest document garanteix les transaccions digitals, permet a l’usuari o la usuària identificar-se digitalment, signar documents i realitzar activitats de forma segura i amb validesa legal.

En concret, a la UPC permet signar correus electrònics, signar documents electrònics com ara les actes curriculars i properament els informes d’avaluació i participar en votacions electròniques, entre altres serveis. A més, permet fer tràmits on-line amb la resta d’administracions públiques, ja siguin locals, autonòmiques o estatals.

Informació de com obtenir el certificat a les entitats de registre