Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > La titulació europea d’Enginyeria de materials compleix 20 anys

La titulació europea d’Enginyeria de materials compleix 20 anys

L'ETS d'Enginyeria Industrial de Barcelona ha acollit el 16 de setembre un acte commemoratiu

23/09/2011
Fa dues dècades, es va iniciar a la UPC una titulació d’Enginyeria en la que col·laboraven diverses universitats europees, que incloïa estudis d’idiomes, pràctiques a empreses, mobilitat de l’estudiantat i la possibilitat d’obtenir un doble o triple diploma. Es tracta de la titulació d’Enginyeria europea de materials, una formació pionera en molts dels aspectes que actualment propugna l’Espai Europeu d’Educació Superior.

Aquests estudis estan impulsats per l’École Européenne d'Ingénieurs en Génie des Matériaux (EEIGM) de l'Institut National Polytechnique de Lorraine, amb seu a la ciutat francesa de Nancy, i a la UPC els estudis s’imparteixen a l’ETS d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), amb la participació del Departament de Ciència de Materials i Enginyeria Metal·lúrgica, i la col·laboració del Departament d’Enginyeria Química. Les altres universitats que participen al projecte estan situades a Saarbrücken (Alemanya), a Luleå (Suècia), a Cracòvia (Polònia) i a València.

Amb motiu del 20è aniversari de la titulació, l’ETSEIB va acollir el 16 de setembre un acte commemoratiu en el qual va participar el director de l’escola, Francesc Roure, la directora de l’EEIGM, Brigitte Jamart, el rector de la UPC, Antoni Giró i també diversos alumni de la titulació.