Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > La UPC acull una trobada dels serveis informàtics de les universitats catalanes

La UPC acull una trobada dels serveis informàtics de les universitats catalanes

La mobilitat i ubiqüitat en l'accès a Internet van ser els eixos de la Trobada dels Serveis Informàtics de les Universitats de Catalunya (TSIUC’11) i de la 5ª Jornada dels serveis TIC de la UPC

25/11/2011
El 23 de novembre l’edifici Vèrtex de la UPC va acollir dues jornades destinades a l’intercanvi de coneixements i experiències entre el personal dels serveis informàtics universitaris.

D’una banda, al matí va tenir lloc la Trobada dels Serveis Informàtics de les Universitats de Catalunya (TSIUC’11), organitzada pel CESCA, que va reunir uns 150 professionals dels serveis TIC de diverses universitats catalanes. El director general d’Universitats de la Generalitat de Catalunya, Lluís Jofre, va obrir la jornada juntament amb Ana Isabel Pérez, vicerectora de recerca de la UPC i Miquel Huguet, director del CESCA.

La importància dels dispositius mòbils per accedir a Internet des de qualsevol lloc i qualsevol moment va centrar la jornada, en la qual van ser protagonistes els serveis d’informàtica en el núvol.

La mobilitat i ubiqüitat en l’accés a la xarxa també va ser l’eix de la 5ª Jornada dels serveis TIC de la UPC, que va tenir lloc a la tarda amb la presència de més d’un centenar de membres dels serveis informàtics de la Universitat.

A la jornada, impulsada per l’Àrea de Sistemes d’Informació de la UPC, es van presentar aspectes i iniciatives de la Universitat i d’UPCnet vinculats a la Internet mòbil, com ara les noves interfícies per a telèfons mòbils, l’adaptació de contingut web a plataformes mòbils, projectes de conferència web, el sistema d’accés a la xarxa de cable, l’arquitectura de serveis per a aplicacions mòbils i els serveis mòbils a les biblioteques.