Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > La UPC crea l’Observatori de Rànquings

La UPC crea l’Observatori de Rànquings

Un nou sistema d’informació permetrà consultar els principals rànquings universitaris i la posició que ocupa la UPC en la comunitat acadèmica. La nova eina pretén posar a la disposició dels usuaris la possibilitat de fer un seguiment i anàlisi de l’evolució de la institució.

24/05/2012
L’elaboració i publicació de rànquings que classifiquen les universitats ha proliferat enormement durant els darrers anys. Els rànquings universitaris són llistes de relacions entre institucions d'Educació Superior classificades segons un conjunt comú d'indicadors, i presentades en funció dels resultats que assoleixen.

Com a resposta a la creixent demanda de classificacions i avaluació de les diferents institucions educatives, la UPC ha creat l’Observatori de Rànquings, una eina virtual que aglutina les principals llistes, les seves característiques i la posició que ocupa la universitat a partir d’una sèrie d’indicadors i paràmetres d’avaluació.

L’objectiu d’aquest nou sistema, impulsat pel Consell de Direcció i dissenyat i gestionat pel Gabinet de Planificació, Avaluació i Qualitat (GPAQ), és oferir de manera clara i esquemàtica informació sobre els principals posicionaments i la seva evolució temporal. A través del portal, els usuaris podran consultar els principals trets d’identitat de cada rànquing i els seus resultats per edicions. A més, també hi trobaran notícies de premsa i altres documentacions relacionades.