Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > La UPC incrementa les relacions amb les universitats de la Xina

La UPC incrementa les relacions amb les universitats de la Xina

17/05/2011
Al mes d’abril una delegació institucional de la UPC encapçalada pel rector, Antoni Giró, va visitar diverses universitats xineses per incrementar les relacions de la Universitat amb els centres d’excel·lència del país asiàtic. A més del rector, integraven la delegació el vicerector de Política Internacional, Pedro Díez; el director de l’ETSECCPB, Antonio Huerta, i la cap del Servei de Relacions Internacionals, Helena Martínez.

Així, el 28 d’abril la delegació va visitar la Universitat de Tongji —una de les més prestigioses de la Xina— per concretar noves línies de col·laboració. En aquest context, el rector va mantenir una reunió amb un grup d’estudiants de l’EETAC, l’ETSEIB i l’ETSAV que hi estan fent una estada de mobilitat.

Antoni Giró també es va entrevistar amb els cinc estudiants xinesos que han estat seleccionats per participar en el programa de doble titulació de l'ETSECCPB i l'Escola d'Enginyeria Civil de Tongji i que, properament, completaran la seva formació a l’Escola de la UPC.

Durant la seva estada a la Xina, el rector també va visitar l'Acadèmia de Ciències Xinesa i va signar un acord amb l'Institut de Mecànica d'aquesta institució. Arran d’aquest conveni, cinc estudiants xinesos becats per l'Acadèmia cursaran anualment el doctorat a la UPC. Cada tesi serà cotutelada per professorat de la UPC i un membre del cos acadèmic xinès.

La Universitat de Beihang, amb la qual la UPC ja havia signat un conveni per facilitar l’intercanvi d’estudiantat, ha estat un altre dels punts clau de la visita, ja que s’hi han signat dos nous acords: l’un amb l’Institut Tecnològic de Harbin, per fomentar les estades del professorat a la UPC, i l’altre amb la Universitat Normal de la Xina, per facilitar l’intercanvi d’estudiantat.

Finalment, el rector va assistir a la celebració del centenari de la Universitat de Tsinghua, una de les institucions insígnia de la formació universitària xinesa. Als actes del centenari d’aquesta universitat hi havia representants de les universitats europees i nord-americanes d’excel·lència que tenen una relació més estreta amb Tsinghua.