Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > La UPC prorroga el pressupost de 2012 durant els primers mesos de 2013

La UPC prorroga el pressupost de 2012 durant els primers mesos de 2013

El Consell de Govern de la UPC ha aprovat prorrogar el pressupost de 2012 per encetar l'exercici econòmic de 2013, així com un seguit de criteris redactats en forma d’un articulat que en regularà l’aplicació.

18/12/2012
La raó de la pròrroga és l'escenari d'incertesa econòmica de la Generalitat de Catalunya que condiciona la concreció dels recursos que rebrà la Universitat, tant per al finançament de l’activitat com per al pagament del personal, un capítol, —el Capítol 1—, que representa prop d’un terç del pressupost.

La incertesa també afecta de moment als recursos procedents de l'administració general de l'Estat a través del Pla Nacional de Recerca i condiciona especialment el finançament finalista de la recerca. En aquest sentit, les transferències pendents dels projectes del Pla Nacional de 2012, passen a 2013 però sense data concreta.

D’altra banda, un informe negatiu a la comunitat autònoma de Catalunya fet per part del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques està bloquejant la possibilitat de presentar projectes a programes de recerca que depenen de l’Estat, cosa que afecta a diferents universitats entre les quals hi ha la UPC. Aquest fet s'està negociant des de la Universitat per veure quin és l'abast de la situació i les implicacions que tenen aquestes mesures.

El pressupost de 2012 ha estat de 310,9 milions d’euros i la seva pròrroga, que preveu consolidar les accions i adaptacions ja aplicades durant l’any que ara s’acaba, continuarà sent molt restrictiva en vistes a l'escenari que es preveu per a l'administració catalana durant els propers mesos.

La previsió és que el pressupost de 2013 es presenti als òrgans de govern de la UPC durant el mes de febrer de 2013.