Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Llum verda a la doble titulació entre els màsters universitaris en Enginyeria de Mines i Enginyeria del Terreny

Els estudiants dels màsters universitaris en Enginyeria de Mines, que imparteix l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM), i en Enginyeria del Terreny, de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB), podran realitzar, a partir del curs 2017-2018, un itinerari de doble titulació que els permetrà obtenir, en dos cursos i mig (150 ECTS), ambdós títols de màster.

19/07/2017
L’itinerari de doble titulació, d’aplicació a partir del curs acadèmic 2017-2018, comptarà amb una oferta de 15 places per curs i neix amb l’objectiu de combinar l’enginyeria del terreny (geotècnia, sísmica, hidrogeologia) amb l’enginyeria de mines per tal d’ampliar les sortides professionals dels seus titulats. A més, les dues escoles que imparteixen aquests programes de màster tenen una oferta d’estudis de grau (Enginyeria Minera i el grau interuniversitari en Enginyeria Geològica, ambdós amb atribucions en enginyeria tècnica de mines) que suposen una entrada natural d’estudiants a aquest nou itinerari de doble titulació.

Les sortides professionals d’aquesta doble titulació inclouen l’accés a càrrecs tècnics i directius en empreses relacionades amb l'explotació de mines i els recursos energètics o a altres càrrecs vinculats a la recerca i l’avaluació dels jaciments minerals, obres subterrànies, sondejos i instal·lacions mineres, el seu manteniment i l'estudi d’impacte ambiental. Els titulats en aquest àmbit també podran dirigir projectes d'extracció, transport i emmagatzematge dels recursos, aplicant tecnologies mineral∙lúrgiques i metal·lúrgiques. A més dels sectors de la mineria i de l’obra civil, també podran treballar en altres sectors on podran realitzar estudis d’impacte ambiental, assessorament ambiental, seguretat laboral i organització i control de qualitat, entre d’altres.

Els estudiants que comencin els seus estudis a l’EPSEM hauran de cursar 60 crèdits obligatoris del màster universitari en Enginyeria de Mines i 35 crèdits obligatoris i 10 crèdits optatius del màster en Enginyeria del Terreny. Per la seva banda, els estudiants que iniciïn el màster a l’ETSECCPB hauran de cursar 35 crèdits obligatoris del màster en Enginyeria del Terreny, 60 crèdits obligatoris del màster en Enginyeria de Mines i 10 crèdits optatius del màster en Enginyeria del Terreny. En ambdós casos, la doble titulació finalitzarà amb un treball de fi de màster conjunt de 45 ECTS que englobi les competències associades als dos màsters.

L’itinerari acadèmic d’aquesta doble titulació constarà de 150 ECTS (dos cursos i mig). Els detalls d’aquest nou itinerari es poden consultar a la memòria justificativa per a la implementació d’aquesta nova titulació de màster, aprovada pel Consell de Govern el 13 de juliol passat.