Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Ludium Lab, la nova spin-off de la UPC

Impulsada per doctors, investigadors i professors del Departament d’Arquitectura de Computadors

Ludium Lab, la nova spin-off de la UPC

El Consell de Govern ha aprovat la constitució de Ludium Lab, una nova empresa derivada i participada per la Universitat, especialitzada en la transmissió electrònica d’informació des del núvol.

28/03/2012
Ludium Lab està impulsada pels doctors, investigadors i professors del Departament d’Arquitectura de Computadors de la Universitat, Alex Paujuelo i Javier Verdú. També forma part del desenvolupament de la nova spin-off l’enginyer Ignacio Arroyo.

La nova empresa ofereix una solució global de cloud mobile computing amb l’objectiu d’augmentar la capacitació dels terminals mòbils. Ofereixen aplicacions i continguts a dispositius com ara smart phones o tablets, que per les seves característiques tècniques no podrien executar.

Un dels seus primers desenvolupaments ha sigut un prototip de plataforma tecnològica que permet oferir serveis de cloud-gaming o joc sota demanda a persones usuàries de telèfons mòbils intel·ligents amb alta qualitat. També ofereix la possibilitat de jugar a videojocs desenvolupats per a PCs a través d’un smart phone.

La plataforma es basa en l’ús de tres tecnologies, desenvolupades per l’equip emprenedor que permeten multiplicar per 10 l’eficiència en l’ús de la capacitat dels grans centres de processament de dades amb respecte a les opcions disponibles al mercat. Així mateix, aquesta tecnologia permet optimitzar el servei al client final segons els recursos del seu mòbil, i personalitzar-lo en funció de la seva localització.