Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Martí Crespí, director de l’INTEXTER

Ha renovat en el càrrec, que ocupa des de fa més de tres anys, el 16 de setembre

Martí Crespí, director de l’INTEXTER

Martí Crespi seguirà durant els propers tres anys al capdavant de l’Institut d’Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial (INTEXTER) de la UPC, centre que dirigeix des de l’abril del 2011.

17/09/2015
Enginyer industrial per l’ETSEIAT i catedràtic de l’EET, Martí Crespi, ha renovat, el 16 de setembre, com a director de l’INTEXTER, càrrec que ocupa des de fa més de tres anys. Anteriorment, Crespi va dirigir el Laboratori de Control de la Contaminació del mateix Institut i, fora de l’àmbit de la UPC, va ser adjunt a la direcció tècnica de Teixits Josep Soldevilla. És un dels membres fundadors de l’Asociación para la Defensa de la Calidad de las Aguas (ADECAGUA) i pertany a diverses associacions i comitès tècnics.

Com a docent de la UPC, col·labora en el Màster en Enginyeria de Tecnologies de Materials Fibrosos (Tèxtil, Paperera i Gràfica) i en el màster en Enginyeria Ambiental, i ha impartit les assignatures sobre tractament i depuració d’aigües.

La seva recerca se centra en el tractament d’aigües residuals industrials, les tecnologies netes i la reutilització d’efluents, tasca que desenvolupa a través del grup d’Enginyeria del Medi Ambient (ENMA), vinculat a l’INTEXTER i al Departament d'Enginyeria Tèxtil i Paperera de la UPC.

A l’avantguarda de la innovació tèxtil
L’INTEXTER es va fundar l’any 1954 com un centre de la UPC dedicat a la recerca i la cooperació industrial en tots els àmbits relacionats amb el sector tèxtil i afins. Des del febrer de 2013 forma part de l’Innotex Center de la UPC, juntament amb el Centre d’Innovació Tecnològica (CTF) i el Centre de Recerca i Innovació en Toxicologia (CRIT). Es tracta d’un centre d’R+D d’avantguarda que dóna servei a les empreses d’àmbit nacional i internacional del sector tèxtil i d’altres sectors industrials. És membre de la xarxa TECNIO de la Generalitat de Catalunya i com a tal forma part del Centre d'Innovació i Tecnologia de la UPC (CIT UPC).