Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Neix una ‘spin-off’ de la UPC dedicada a la robòtica quirúrgica

Rob Surgical Systems està participada per la UPC i l’IBEC

Neix una ‘spin-off’ de la UPC dedicada a la robòtica quirúrgica

El Consell de Govern del 16 de desembre ha aprovat la participació de la UPC a la societat Rob Surgical Systems S.L, una empresa de base tecnològica impulsada pels investigadors Josep Amat, Alícia Casals i Manel Frigola, del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la UPC.

19/12/2011
Els investigadors Alícia Casals i Manel Frigola estan adscrits també a l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), el qual també participarà en la nova spin-off, dedicada a la fabricació i comercialització de sistemes quirúrgics.

En concret, l’empresa fabricarà sistemes robòtics per a l’aplicació en la cirurgia mínimament invasiva desenvolupats com a resultat de la recerca del grup en els darrers anys. El seu primer producte és Bitrack, una estació robòtica teleoperada multibraç que presenta avantatges respecte a les que hi ha actualment al mercat, ja que redueix l’espai ocupat al quiròfan. També té un sistema d’adaptació al pacient assistida per ordinador que li permet una posada en funcionament més ràpida i, en permetre realitzar més intervencions, el sistema resulta més econòmic.

La nova empresa té l’objectiu inicial de validar el prototip de Bitrack i obtenir les certificacions necessàries per poder-lo comercialitzar tant a Europa com als Estats Units. Rob Surgical Systems ja compta amb el suport de la direcció mèdica de la clínica Mayo, situada a la ciutat nord-americana de Phoenix, i es proposa buscar altres aliances per ampliar el mercat.