Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Nous allotjaments universitaris de Terrassa

Nous allotjaments universitaris de Terrassa

15/04/2011
El 6 d’abril va tenir lloc l’acte de col·locació de la primera pedra dels nous allotjaments universitaris al Campus de la UPC a Terrassa. L’edifici, que es basa en un sistema constructiu d’estructures semiprefabricades, s’anomenarà Hipàtia, com la científica i matemàtica grega que va viure al segle IV.

La construcció integra diferents tipus d’allotjament i serà el segon edifici destinat a aquesta finalitat a la ciutat. Constarà de sis plantes i tindrà una superfície construïda de 4.400 m2, en la qual es disposaran 90 allotjaments per a un centenar de persones, a més dels serveis comuns.

L’empresa Residencias de Estudiantes, SA (RESA), que construeix i gestionarà els nous allotjaments, preveu que l’edifici estarà enllestit el juny de 2012.

A l’acte de col·locació de la primera pedra van assistir, entre altres personalitats, el rector de la UPC, Antoni Giró; l’alcalde de Terrassa, Pere Navarro; el president de RESA, Jaume Pagès; el soci de RESA, Francisco Guarner; el delegat del rector al Campus de Terrassa, Francesc Astals, i els directors de les escoles del Campus.

L’alcalde de Terrassa s’apropa a la recerca del Campus
D'altra banda, el 4 d’abril l’alcalde de la ciutat, Pere Navarro, va fer una visita per conèixer de primera mà una mostra significativa de la recerca que es desenvolupa al Campus de Terrassa. El batlle egarenc va estar acompanyat pel delegat del rector al Campus, Francesc Astals, i per una àmplia representació municipal i diversos representants del món empresarial i social de la ciutat.

L’alcalde i la comitiva es van interessar pels projectes i els equips d’investigació que treballen a l’edifici Gaia i Pere Navarro es va mostrar gratament impressionat “tant per la recerca puntera, com per la joventut i el talent que conté el Gaia, un edifici en el qual s’estan treballant ara mateix temes que són de futur i que tindran una repercussió important en la creació de riquesa per a la ciutat i el país”, va assegurar.