Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Participació de la UPC en dues noves 'spin-off' amb base tecnològica

Participació de la UPC en dues noves 'spin-off' amb base tecnològica

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ajuda a impulsar dues noves empreses vinculades a les àrees de l’enginyeria electrònica i de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).

30/05/2013
La Universitat Politècnica de Catalunya • BarcelonaTech (UPC) forma part en la constitució de l’spin-off Health&Sportlab, S.L. impulsada, entre d’altres, per l’investigador Juan Ramos del Departament d’Enginyeria Electrònica de la UPC.

Aquesta nova empresa té l’objectiu d’oferir serveis tecnològics en l’àmbit de la valoració i seguiment de l’estil de vida de les persones usuàries, en relació a la salut i la seva condició física. Proporcionarà solucions i serveis mitjançant instruments pràctics, còmodes i no-invasius com els dispositius mòbils.

El producte principal de l’empresa és una aplicació per a dispositius mòbils (app) amb diferents versions segons l’objectiu o l’usuari, que es podrà descarregar a través d’Internet per diferents plataformes o sistemes operatius. L’app permetrà a la persona usuària poder accedir a l’autoavaluació del seu nivell cardiorespiratori i el seu estat puntual de salut i de condició física amb uns tests senzills i no-invasius. Al finalitzar la valoració, amb la pròpia app podrà obtenir, de manera automàtica, un informe ràpid i senzill sobre el seu estat d’estrès.

Talaia Networks, S.L
La UPC participa en la creació de la societat denominada Talaia Networks, S.L., conjuntament, entre d’altres, amb els investigadors Josep Solé Pareta, Pere Barlet i Josep Sanjuàs del Departament d’Arquitectura de Computadors de la UPC. Es tracta d’una spin-off de base tecnològica en el sector de les TIC que comercialitzarà productes de monitoratge de tràfic de xarxes, tant software com hardware, i prestarà els serveis associats de suport, manteniment, personalització i integració del producte al client.

Aquests productes tenen la capacitat de detectar quines aplicacions informàtiques contribueixen en el tràfic de la xarxa. Talaia Networks permetrà als operadors i als departaments de TIC augmentar la seva visibilitat a la xarxa i conèixer el perfil dels clients que utilitzen els seus recursos, mesurar amb precisió el perfil dels usuaris per prendre accions correctives en el cas que es requereixin. Per exemple pot identificar, amb un baix cost, aplicacions i serveis com Google, Facebook, YouTube, Twitter, Skype o BitTorrent.