Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Primera pedra de l’edifici NEST de l’ICFO

Primera pedra de l’edifici NEST de l’ICFO

El NEST permetrà abordar projectes científics i tecnològics al límit entre la fotònica i les altres àrees de la ciència. El programa s’orienta a captar talents investigadors de primera fila mundial que desenvolupin la seva recerca en aquest futur centre.

15/03/2011
El president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, va presidir el 14 de març l’acte de col·locació de la primera pedra de l’edifici NEST, finançat per la Fundació Privada Cellex i cedit a l’ICFO.

Aquest edifici allotjarà el programa NEST, que permetrà abordar projectes científics i tecnològics al límit entre la fotònica i les altres àrees de la ciència. El programa s’orienta a captar talents investigadors de primera fila mundial que desenvolupin la seva recerca en aquest futur centre.

A més del president de la Generalitat, Artur Mas, hi van ser presents el conseller d’Economia i Coneixement i president de l’ICFO, Andreu Mas-Colell; el president de Cellex, Pere Mir; l’alcalde de Castelldefels, Joan Sau; el rector de la UPC, Antoni Giró, i el director de l’ICFO, Lluís Torner.

NEST es construirà en els terrenys contigus a l’edifici de l’ICFO, al qual estarà connectat. Tindrà 3.800 m2 i s’edificarà en terrenys cedits per la Generalitat de Catalunya.

Prèviament a aquest acte, el president Mas, acompanyat del conseller Mas-Colell i el rector de la UPC van fer una visita al Campus del Baix Llobregat. El delegat del Govern a Barcelona, Salvador Jorba, i el secretari d’Universitats i Recerca, Antoni Castellà, també van seguir la visita, que va recòrrer els exteriors del Campus i el laboratori d'aeronàutica de l'EETAC que acull el simulador de vol.