Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Primeres actuacions per a un equilibri econòmic

Primeres actuacions per a un equilibri econòmic

S'han posat en marxa les primeres actuacions del nou Consell de Direcció per disminuir la despesa i fer front a la greu situació econòmica de la Universitat.

04/02/2014
Les primeres actuacions per disminuir la despesa i fer front a la greu situació econòmica de la Universitat ja estan en marxa.

D’una banda, la reducció del nombre de persones que integren el Consell de Direcció a set vicerectors i dos delegats del rector ha comportat un estalvi de més de 48.000 euros anuals en concepte de complements salarials.

A més a més, el fet de concentrar en el Consell de Direcció les competències que fins ara ocupaven delegats del rector ha comportat també una reducció dels complements corresponents. En aquest sentit, les funcions de la figura del delegat del rector al Campus de Terrassa han estat assumides per Diana Cayuela, delegada del rector per al Desenvolupament i la Transferència de Coneixement. Així mateix, el vicerector de Política Universitària, Sisco Vallverdú, ha passat a assumir com a vicerector les funcions de la delegació del rector a la Fundació UPC i, en general, amb els ens del Grup UPC.

Pel que fa a la reestructuració de l’equip de gerència, que s’ha d’aprovar en el proper Consell de Govern del 6 de febrer, els canvis comporten un estalvi de 136.000 euros anuals pel que fa al cost estructural.

A la mateixa sessió del Consell de Govern també es preveu aprovar les modificacions de l’RLT que impliquen una reducció de la despesa de 233.000 euros anuals en concepte d’amortitzacions de places (s’ha suprimit una plaça de tècnic al Rectorat, la del director de l’Àrea d’Organització i la del cap de l’Àrea de Comunicació i Promoció).

Auditories
A banda d’això, s’està treballant en una auditoria d’espais de la UPC per poder-ne optimitzar l’ocupació i l’ús. Aquest estudi haurà d’ajudar a la presa de decisions en qüestions com ara les possibilitats de treure un major rendiment patrimonial en alguns edificis, via la venda o l’increment de l’espai dedicat a lloguers, així com una major eficiència en la utilització dels espais.

Finalment, en les properes setmanes es tancarà l’encàrrec de l’auditoria econòmica anual, un cop resolt el concurs obert amb aquesta finalitat en el qual s’han presentat 11 empreses auditores. Aquest any s’ampliarà l’anàlisi amb estudis específics dels àmbits que es considerin oportuns, per obtenir una radiografia més exacta de la situació real de la UPC.