Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Quarta jornada dels serveis TIC a la UPC

Quarta jornada dels serveis TIC a la UPC

Unes 180 persones van assistir, el 2 de desembre, a la Quarta Jornada dels Serveis TIC de la UPC, que sota el títol ‘Virtualització: un pas cap al núvol’ va organitzar la Direcció Informàtica.

17/01/2011
En la jornada es van posar en comú tècniques i experiències en els diferents vessants de la virtualització com ara les aplicacions, els servidors i serveis, els seus beneficis i els reptes de futur per a la Universitat en aquest àmbit.

Les solucions de virtualització ofereixen a la UPC possibilitats i avantatges com ara l'augment de la disponibilitat de la xarxa, l’estalvi energètic, un aprofitament millor de la infraestructura i l’aprovisionament de nous serveis TIC, la reducció de costos, l’augment de l’escalabilitat i una major seguretat.

En la jornada, que va ser inaugurada pel vicerector de Política Universitària, Josep Casanovas, van participar el professor del Departament d’Arquitectura de Computadors, Jordi Torres, i diversos membres dels equips informàtics de les diferents unitats de la Universitat i d’UPCnet. L'acte també va tenir un caire solidari, ja que els assistents van donar joguines per a la campanya “Cap nen sense joguina”, organitzada per Ràdio Barcelona.