Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Recerca a la superfície de la Lluna

Recerca a la superfície de la Lluna

La UPC ha signat un conveni amb l’empresa catalana Galactic Suite i la Fundació per a l’Exploració de l’Espai i la Lluna per crear una càtedra d’empresa dins l’equip Barcelona Moon Team.

15/04/2011
La UPC ha signat un conveni amb l’empresa catalana Galactic Suite i la Fundació per a l’Exploració de l’Espai i la Lluna per crear una càtedra d’empresa que serveixi com a instrument transversal per a la col·laboració de diferents unitats departamentals i de recerca de la UPC dins l’equip Barcelona Moon Team.

Amb la creació d’aquesta càtedra es volen establir llaços de col·laboració per a la recerca científica que possibilitin dur a terme experiments a la superfície lunar i tirar endavant línies de desenvolupament tecnològic de la missió lunar. Tindrà una durada inicial de tres anys i realitzarà activitats al voltant de l’enginyeria de sistemes i la robòtica.

Quant a la línia de recerca científica —a càrrec del professor del Centre de Recerca en Nanoenginyeria, Ignasi Casanova—, es durà a terme, per primer cop fora de la Terra, un experiment per demostrar la viabilitat de l’extracció d’oxigen a partir de regòlit lunar. També s’estudiarà la integració en la missió de temes de protecció planetària.

D’altra banda, Josep Amat dirigirà el desenvolupament del rover lunar que ha d’acomplir els objectius marcats pel Google Lunar X PRIZE, així com altres d’opcionals i propis de la missió catalana. La Càtedra estarà dirigida per Antonio Benito, cap del Departament d’Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial (ESAII) i tindrà la co-direcció de Josep Amat, del mateix departament.