Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > S’amplien els processos per preservar la salut del personal

S’amplien els processos per preservar la salut del personal

El Servei de Prevenció de Riscos Laborals ha ampliat les revisions mèdiques contemplades en la vigilància de la salut individual.

25/05/2012
Des d’aquest mes de maig, el personal pot sol·licitar, a més de la revisió mèdica periòdica, altres tipus de consultes mèdiques que ara passen a formar part dels processos de vigilància de la salut en l’àmbit laboral.

D’aquesta manera es poden demanar, via web, consultes mèdiques amb motiu d’una reincorporació per llarga absència (igual o superior a 120 dies) , ja sigui per accident de treball, malaltia professional o malaltia comuna, així com visites mèdiques motivades per problemes de salut relacionats amb les condicions de treball. Aquest tipus de visita serveix per avaluar les alteracions de la salut que poden estar relacionades amb les condicions de treball. En el cas que es determini que la seva causa és professional, s’avaluaran les condicions dels lloc de treball i s’establiran les mesures preventives i/o correctores a dur a terme per a la millora de la salut de la persona afectada.

També s’amplien les visites mèdiques per a les treballadores embarassades o en període de lactància, integrades en el procés per a la protecció de la dona en situació d’embaràs o lactància natural davant dels riscos laborals. Aquest procés té com a objectiu avaluar les condicions de treball i els riscos que poden influir negativament en l’estat de salut d’aquest col·lectiu o en el del fetus.