Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > S’aprova el II Pla d’Igualtat d’Oportunitats

S’aprova el II Pla d’Igualtat d’Oportunitats

El Consell de Govern del 12 de desembre ha aprovat el II Pla d’Igualtat d’Oportunitats (2013-2015), que contempla els principals reptes que la UPC ha de continuar impulsant dins de l’àmbit de la igualtat per a tothom, d’acord amb els nous estatus (específicament, els articles 6, 7 i la disposició addicional segona referent a la unitat d’igualtat) i la legislació vigent.

17/12/2012
Aquest pla recull els sis principis que ja s’identificaven en el Pla anterior: No-discriminació, Responsabilitat social; Satisfacció de les persones; Transversalitat; Proactivitat i Aprofitament del coneixement intern.

D’acord amb aquests principis, el Pla assenyala els principals reptes a assolir, per a cadascun dels quals marca objectius específics. Per garantir la igualtat d’oportunitats a la UPC, un dels objectius prioritaris és equilibrar la presència entre dones i homes en els òrgans de govern col·legiats i les comissions de selecció de personal. D’altra banda, es durà a terme una diagnosi de les infraestructures i serveis TIC, per tal de planificar actuacions que millorin l’accessibilitat a tota la comunitat universitària.

Un segon repte és fer visibles les accions que la Universitat realitza per assolir la igualtat d’oportunitats, per a la qual cosa el Pla preveu l’existència d’indicadors a la planificació estratègica de les unitats.

També fa referència a la necessitat de sensibilitzar les persones en igualtat d’oportunitats. En aquest sentit, proposa continuar utilitzant un llenguatge i una comunicació neutres i inclusius en tots els àmbits de la UPC i posar en marxa diverses accions formatives.

Així mateix, el Pla vol promoure fer xarxa amb persones i entitats vinculades amb la igualtat d’oportunitats, per a la qual cosa preveu, entre d’altres accions, fomentar la captació del talent de les dones i persones amb discapacitat als estudis de la UPC i fer aliances estratègiques amb altres institucions i empreses.