Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > S’aprova el Pla TIC 2011-2014

S’aprova el Pla TIC 2011-2014

El Consell de Govern ha aprovat el Pla TIC 2011-2014, que recull els objectius de la Universitat i les accions previstes en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació.

15/02/2011
El Pla defineix 16 objectius i un pla d’accions per a tots els objectius vinculats a la gestió de maquinari, programari, comunicacions i sistemes d’informació que requereixen inversions. En aquesta línia, estableix que cal proveir i mantenir les infraestructures, i proposa una evolució cap a models més eficients, mitjançant tecnologies com ara la virtualització de servidors i ordinadors, la cloud computing (informàtica en núvol) i les green IT (tecnologies verdes).

El Pla també s’ocupa de la seguretat informàtica i, a més de la sensibilització del personal, propugna accions tecnològiques que garanteixin que la informació està ben protegida.

Un altre objectiu és la priorització de sistemes d’informació corporatius interrelacionats, accessibles i que proveeixin la dada única, que assegurin la disponibilitat de la informació actualitzada per a qui, quan i on la necessiti.

També es proposa la creació i la millora de serveis en àmbits concrets, com ara la docència, la recerca i l’e-administració, amb iniciatives com són la consolidació de la plataforma de docència virtual i el suport a la presa de decisions a partir de la informació tractada amb eines BI (business intelligence).

D’altra banda, hi ha una sèrie d’objectius vinculats a millores organitzatives i de la qualitat del servei, com ara l’establiment de sistemes de seguiment i control de la qualitat, el foment de la innovació i l’adaptació dels espais de treball a l’estratègia TIC. Pel que fa al personal, s’aposta per la formació, l’evolució del model organitzatiu per optimitzar l’assignació de tasques i el foment de la col·laboració i les sinergies.

Finalment, s’impulsa l’aportació de valor de les TIC a les estratègies de les unitats i que es contribueixi a potenciar el posicionament de la UPC com a referent en aquest àmbit.

El pla d’accions té associat un model d’inversions, que s’ocupa de les inversions en maquinari per a les unitats bàsiques i els serveis corporatius, i en programari d’abast global, i de les inversions en sistemes d’informació corporatius. El document estableix els requisits de les inversions i compres d’ordinadors personals.

El Pla TIC 2011-2014, que ha estat elaborat pels membres del Consell Tècnic de les TIC de la UPC, també recull la missió i la visió de les TIC a la Universitat, així com les perspectives i els eixos a partir dels quals s’han articulat els objectius establerts.