Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > S’incrementa la qualitat i la participació en recerca a la UPC

S’incrementa la qualitat i la participació en recerca a la UPC

En el decurs del 2011 la UPC va incrementar un 16,21% la proporció de PAR tipus 1, és a dir, de punts per activitats de recerca de qualitat contrastada, respecte l’any anterior. Així ho destaca l’informe d’indicadors de les activitats de recerca i transferència de resultats de la recerca, presentat pel vicerectorat de Política Científica al Consell de Govern del 2 d’octubre.

23/10/2012
Aquestes activitats van representar el 80,96% del total dels punts per activitats de recerca, una xifra superior a les del 2010 (79,7%) i del 2009 (75,7%).

El document també indica un increment en la participació del PDI en activitats de recerca valorades: el 51,70% (1.413) del total de professorat funcionari i contractat (tant els de temps complet com els de temps parcial), el 67,23%(794) del professorat funcionari a temps complet i el 74,43% (745) del professorat funcionari doctor a temps complet.

Per categories de professorat a temps complet, els catedràtics d’universitat participen en un 90,12 %; els catedràtics contractats en un 100%; els professors titulars d’universitat en un 67,01%; els agregats en un 81,92%; els catedràtics d’escola universitària en un 65,63 % i els professors titulars d’escola universitària en un 32,82%.

De la producció científica valorada, el 90,81% dels PAR es concentra en tres tipus d’activitats: articles en revistes (59,1%), actes de congressos (20,55%) i tesis doctorals (11,16%). Els articles notables representen un 67,28% del total d’articles, mentre les comunicacions i ponències notables representen un 22,33% del total d’actes.

D’altra banda, al llarg del 2011 el professorat de la UPC va dirigir 293 tesis doctorals dins i fora de la UPC i es van enregistrar 37 patents i llicències.
Pel que fa al volum d’ingressos per resultats de la transferència de tecnologia, va ser l’any 2011 de 75,2 milions d’euros, un 6,54 % menys que l’any anterior (80,5 milions d’euros).