Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > S’inicia el procés de reestructuració de departaments de la UPC

S’inicia el procés de reestructuració de departaments de la UPC

El procés de reestructuració departamental de la Universitat comença amb la previsió que el Consell de Govern, entre els propers mesos de juliol i setembre, creï sis nous departaments que resulten de la unió de 18 dels actuals. Al mateix temps, haurà de proveir-los d'un reglament provisional, mentre que el rector n’haurà de nomenar director o directora en funcions.

03/03/2015
En el marc del projecte de canvi estructural de la UPC i d’acord amb les línies mestres definides en el document aprovat pel Claustre Universitari del 16 de desembre, s’ha iniciat el procés d’unió de departaments, que s’anirà desenvolupant per fases en els propers mesos i s’enllestirà, seguint l’acord del claustre, en un termini d’uns 18 mesos. Els primers departaments que s’uneixen per crear-ne un de nou són els següents: d’una banda, Construccions Arquitectòniques I i Estructures a l'Arquitectura (més endavant està previst que s’hi incorpori Construccions Arquitectòniques II); Matemàtica Aplicada I, II, III (excepte la secció a l’ETSECCPB) i IV; i Física Aplicada i Física i Enginyeria Nuclear, que també incorpora el professorat d'Aeronàutica actualment adscrit a l’ETSEIAT i l’EETAC.

També s’uneixen els departaments de l’àmbit de l’expressió Gràfica, que articula els d’Expressió Gràfica Arquitectònica I i II, i Expressió Gràfica a l'Enginyeria; els departaments vinculats a l’enginyeria civil i ambiental, que inclou els d’Enginyeria de la Construcció, Enginyeria Hidràulica, Marítima i Ambiental, Enginyeria del Terreny, Cartogràfica i Geodèsia, Infraestructura del Transport i del Territori, i les seccions a l’ETSECCPB de Matemàtica Aplicada III i Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria.

Finalment, s’inclouen en el procés els dos departaments que s'articulen a l'entorn de l’EPSEM: Enginyeria Minera i Recursos Naturals, i Disseny i Programació de Sistemes Electrònics, als quals, possiblement, s’afegirà professorat d’altres seccions presents al Centre.

En els propers mesos, el Consell de Govern ha d’aprovar la creació dels nous departaments, previ informe favorable del Consell Social. Això comporta aprovar la memòria de creació, que inclou: la denominació de la nova unitat, quin personal en forma part, quin és l’encàrrec docent i quines línies de recerca té, on és la seu i de quines instal·lacions disposa, així com aspectes relacionats amb la gestió econòmica. Al mateix temps, el Consell de Govern els ha de dotar d’un reglament provisional i el rector n’ha de nomenar director o directora en funcions, que rep l’encàrrec de posar en marxa el nou departament i elaborar-ne el reglament. Un cop aquest estigui aprovat, es procedirà a l’elecció del Consell de Departament i de director o directora.

En paral·lel, caldrà estudiar i resoldre diversos temes relacionats amb la nova estructura, com ara el model de càrrecs; o bé amb el transitori, com ara el tractament dels indicadors. Igualment, caldrà analitzar les peticions individuals de PDI que desitgi aprofitar la reestructuració per canviar de departament.