Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Aprovats tres grups de recerca

Aprovats tres grups de recerca

El Consell de Govern del 12 de desembre ha aprovat incloure tres nous grups dins del catàleg de grups de recerca de la UPC, que són els següents: el Grup de recerca Arquitectura: Representació i Modelatge, el Grup de recerca en Intel·ligència Computacional per a l’Anàlisi d’Imatge Biomèdica i el Grup de recerca en Xarxes de Comunicacions Cel·lulars i Ad-hoc.

17/12/2012
El Grup de recerca Arquitectura: Representació i Modelatge (AR&M), amb Ernest Redondo al capdavant, es constitueix amb el conjunt dels membres dels grups d’Expressió del projecte d’arquitectura. Anàlisi i evolució, i de Modelatge i Simulació Visual a l'Arquitectura. Alhora s’ha acordat la supressió del catàleg d’aquests dos grups, ja que queden integrats dins del nou grup.

L’objectiu del grup és cohesionar i consolidar estratègicament línies innovadores que han desenvolupat en els darrers anys els investigadors del Departament d’Expressió Gràfica Arquitectònica I una producció científica i de transferència tecnològica amb avaluació contrastada, tendència i voluntat de millora.

El Grup de recerca en Intel·ligència Computacional per a l’Anàlisi d’Imatge Biomèdica, el responsable del qual és Eduard Montseny, centrarà la seva activitat en generar nous coneixements, mètodes i sistemes d’intel∙ligència computacional per al tractament de senyals i imatges biomèdiques.

És objectiu del grup generar sinèrgies amb equips d’experts en recerques clíniques, innovar en la representació i gestió de la vaguetat i la incertesa inherents a les dades biomèdiques, i implementar els resultats de la recerca en sistemes informàtics que siguin fàcils d’usar per part dels experts clínics.

El camp d’activitat del Grup de recerca en Xarxes de Comunicacions Cel·lulars i Ad-hoc, coordinat per Francisco Barceló, se centra, entre d’altres àmbits, en el tràfic i la planificació de xarxes cel·lulars, l’encaminament en xarxes ad-hoc incloent enrutament basat en la localització dels terminals, les xarxes WiFi i WiMax, les xarxes cel·lulars de molt petita escala i la caracterització, codificació i transmissió de la informació. Aquest grup és expert en aspectes relacionats amb rutes òptimes i consum d’energia.