Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Un programa de carrera horitzontal regularà el tipus retributiu del professorat associat

El Consell de Govern posa en marxa un nou procés d’avaluació del professorat associat de la UPC amb l’objectiu de reconèixer l’activitat desenvolupada i l’excel·lència en la seva activitat docent.

12/01/2016
El conveni col·lectiu per al personal docent i investigador laboral de les universitats públiques catalanes estableix quatre tipus retributius per al professor associat: bàsic, tipus 2, tipus 3 i tipus 4. El nou programa de promoció horitzontal per al professorat associat de la UPC, aprovat pel Consell de Govern del 17 de desembre, determina els requisits mínims que han de complir els professors d’aquest col·lectiu per poder accedir al tipus 2 (des del tipus bàsic) o al tipus 3 (des del tipus 2). El tipus 4 queda reservat a casos excepcionals de transcendència estratègica per a la Universitat.

La Universitat obrirà anualment una convocatòria, d’acord amb les disposicions pressupostàries, per tal que els professors i professores associades puguin sol·licitar la seva avaluació als efectes de promoció en la seva carrera horitzontal.

Per optar a aquesta millora de tipus retributiu, els sol·licitants han de complir uns requisits que varien en funció del tipus retributiu al qual hi accedeixen. L’avaluació té en compte aspectes vinculats al seu desenvolupament docent a la UPC, així com a la rellevància de l’experiència professional del sol·licitant en relació a la docència que duu a terme.

La Comissió de Selecció i Avaluació del PDI (CSAPDIU) s’encarrega d’avaluar i ordenar les candidatures per àmbits amb criteris d’assoliment de resultats acadèmics de la tasca desenvolupada a la UPC i de qualitat i repercussió en la docència de les contribucions científiques i/o professionals desenvolupades fora de l’àmbit acadèmic universitari, tenint en compte els informes de les unitats d’adscripció i vinculació.