Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Dos projectes de fi de carrera de la UPC, premiats per la Fundación Once

Dos projectes de fi de carrera de la UPC, premiats per la Fundación Once

El treballs de Xabier del Arco i d’Ángel Cerezo han estat guardonats a la 1ª edició del premi Accesibilitat i PFC

25/10/2011
Xabier del Arco, estudiant de l'ETSAB, i Ángel Cerezo, de l’ETSAV, han estat premiats a la convocatòria “Accessibilitat i PFC per a la promoció de l’accessibilitat als projectes de fi de carrera d’arquitectura 2010/2011”, que organitza la Fundació ONCE.

El projecte de fi de carrera de Xabier del Arco és el "Centre de creació artística a Durango", del qual el jurat, reunit el 5 d'octubre, n'ha destacat "la integració a la trama urbana i el fet d'aconseguir entorns exteriors utilitzables per tothom".

Cerezo ha estat reconegut pel seu treball de fi de carrera: “Recuperació d’un traçat històric a Eindhoven”, tutoritzat per Enric Batlle. El jurat destaca de la proposta per aquest municipi dels Països Baixos “la intenció de recuperar un itinerari viari important a la ciutat per a les bicicletes i els peatons, plantejant-ne la continuïtat mitjançant passarel·les i ponts”.

Els treballs són dos dels cinc premiats en la primera edició del guardó, obert a l’estudiantat d’escoles d’arquitectura espanyoles.

Reconeixement internacional

Simultàniament, el 5 d'octubre, el projecte de fi de carrera d'Ángel Cerezo va obtenir un altre reconeixement a Bolònia (Itàlia), en el marc de la fira de la construcció SIAE. El treball va ser el segon classificat en la categoria de projectes d'estudiants basats en formigó de la SAIE Selection, una competició internacional per a projectes de joves arquitectes que treballen la sostenibilitat amb solucions, materials i tecnologies innovadores.