Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Una nova estructura organitzativa i una nova oferta d’estudis per a la UPC

Una nova estructura organitzativa i una nova oferta d’estudis per a la UPC

El Consell de Govern ha aprovat un document amb les línies d’acció a partir de les quals es treballaran les propostes concretes.

19/12/2012
El 17 de desembre, el Consell de Govern va aprovar en una sessió extraordinària un document titulat “Anàlisi del model d’universitat: l’estructura organitzativa i l’oferta d’estudis”, l’objectiu del qual és fer de la Universitat Politècnica de Catalunya • BarcelonaTech (UPC) una organització més competitiva i sostenible en els propers anys. El document, que va ser presentat pel rector Antoni Giró, va ser aprovat per una àmplia majoria i, prèviament, va ser debatut abastament tot tenint ben present que implica una transformació clau per a la Universitat en un moment no només de crisi econòmica, sinó també, i segons alguns experts en l’àmbit de l’educació superior, d’autèntic canvi.

El document presenta vuit línies d’acció sobre les quals es treballarà a partir d’ara i que són fruit dels treballs d’una comissió creada ad hoc pel Consell de Direcció com a resposta a les propostes que es van fer durant la reunió del Claustre Universitari de novembre de l’any passat.

La comissió ad hoc estava integrada per nou membres del Personal Docent i Investigador i presidida pel rector, Antoni Giró, i ha presentat un diagnòstic i un seguit de conclusions. Es tracta d’aconseguir el que alguns membres del Consell de Govern van definir com “la refundació de la UPC", tot partint dels principis que defineixen la Universitat com una universitat pública compromesa amb la docència, la recerca, la innovació i la transferència de coneixement i amb un seguit de característiques, que van des de la identitat pròpia i la qualitat dels estudis que imparteix a la capacitat per posicionar-se com un referent en la recerca en determinats àmbits.

Les vuit línies d’acció són les següents:

· Posada en marxa d’un procés d’integració d’alguns centres docents.
· Reestructuració de l’organització departamental.
· Definició d’un nou mapa de titulacions de grau i màster.
· Dotació d’una seu per a la Facultat de Nàutica.
· Formulació d’un pla estratègic per al Campus de Manresa.
· Adopció de la comptabilitat analítica i d’una política pressupostària que permeti identificar ingressos i costos en funció d’activitats i unitats despesa.
· Valoració de les possibilitats d’explotació econòmica del patrimoni immobiliari de la UPC.
· Negociació amb la Generalitat de Catalunya d’un model de finançament adequat a la distribució territorial i a les especificitats tecnològiques dels estudis de la UPC.

Per a cada actuació està prevista la creació d’un grup de treball amb representació dels diferents col·lectius que formen la universitat i que estarà coordinat per un o més membres del Consell de Direcció. El grup elaborarà una proposta que es presentarà als òrgans de govern corresponents i que necessàriament integrarà una descripció, la justificació acadèmica, organitzativa i econòmica, els procediments previstos i la temporalització de l’acció.

“La nostra universitat —explica el rector en la introducció del document aprovat— ha de procedir a un esforç de refundació que defineixi el model d’universitat a què aspira, que corregeixi els seus problemes estructurals, que faci més transparent la seva gestió econòmica i que, així, la prepari per a l’exercici del servei públic, del qual és titular, d’una forma sostenible i amb el grau màxim de qualitat, a què en cap cas ha de renunciar”.