Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > UPClink: accés remot a la xarxa local a través d’internet

UPClink: accés remot a la xarxa local a través d’internet

UPCnet ha posat en marxa el nou servei UPClink, que dóna possibilitat al PDI, al PAS i a tot el personal vinculat a la UPC (excepte estudiantat), d’accedir a la xarxa local des de qualsevol ubicació externa, a través d’Internet, com si es trobessin al seu lloc de treball.

13/01/2012
Aquest servei, accessible per a tots els sistemes operatius, permet a l’usuari utilitzar serveis protegits de la xarxa local o fer ús de certes llicències tant si es connecta des de casa seva a través de l’ADSL com si ho fa des de, per exemple, la xarxa wi-fi d’un cibercafé.

La connexió a aquest servei es realitza mitjançant la tecnologia VPN (xarxa privada virtual) directament des d'un navegador Web, sense necessitat de configurar cap programari específic de l’ordinador. Només cal connectar-se a través d'un navegador Web a la pàgina https://vpn.upc.edu i autentificar-se amb les dades d’usuari o usuària d’intranet de la UPC.

Amb aquesta connexió, la tecnologia VPN assigna a l’ordinador remot de la persona usuària les adreces i els privilegis de la xarxa corportiva, encara que s'hagi connectat des d’un accés públic a Internet.

A través d’UPClink, la persona usuària pot fer una instal·lació ràpida de programari en el seu equip, accedir a subscripcions de revistes, al repositori de carpetes i fitxers, gestionar de forma àgil el seu correu electrònic i fer ús de llicències que presenten restriccions sobre la localització. Uns recursos electrònics que són d’ús exclusiu de la UPC i als quals, fins ara, la persona usuària només podia accedir si es trobava dins la xarxa local de la Universitat.

L’ús de la VPN permet també superar la restriccions que puguin haver si la connexió es fa a través d'Eduroam des d’altres universitats. Si s'utilitza el servei UPCLlink, es podrà accedir a serveis permesos a la UPC encara que estiguin restringits a la institució des de la qual la persona es connecta.

La connexió es realitza de forma segura, a través d’un “túnel” definit en la xarxa pública (en un extrem hi ha la xarxa corporativa, i en l’altra, la persona en una ubicació remota). Les dades que els usuaris introdueixen a UPClink s’encripten a l’inici de l’autentificació i es desencripten un cop arriben a la xarxa local de la UPC.

El servei és ininterrumput i la resolució d’incidències, així com el suport telefònic sobre el funcionament, es fa a través del Centre d'Atenció TIC (ATIC).