Esteu aquí: Inici > Notícies per al PDI i el PAS > Xavier Gil, Comissionat del CEIB pel Campus Diagonal-Besòs

Xavier Gil, Comissionat del CEIB pel Campus Diagonal-Besòs

Xavier Gil, vicerector de Política Científica, és el Comissionat del Consorci Escola Industrial de Barcelona (CEIB) pel Campus Diagonal-Besòs.

16/10/2013
Xavier Gil va ser nomenat el 8 de juliol Comissionat del Consorci Escola Industrial de Barcelona (CEIB) pel Campus Diagonal-Besòs. Gil és catedràtic d’universitat al Departament de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica i dirigeix el Centre de Recerca Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits. Ocupa el càrrec de vicerector de Política Científica des del 2006 i ha dirigit més de 25 projectes de recerca europeus i 39 nacionals. Autor de cinc llibres, més de 220 publicacions internacionals en revistes indexades i deu patents, també ha dirigit 36 tesis doctorals.

Així mateix, Gil és director de la Càtedra UPC-Klockner d’Implants dentals, membre de la Càtedra UNESCO en Biomaterials, President of Scientific Committee University of Minnesota i expert de la Comissió Interministerial de Ciència i Tecnologia del Govern espanyol en l’àrea de Materials (Biomaterials). D’altra banda, presideix la Societat Ibèrica de Biomecànica i Biomaterials.

El Comissionat té les missions de la planificació acadèmica del Campus Diagonal-Besòs, l’assignació d’espais i la definició de les línies de recerca, entre d’altres aspectes, per tal que el Campus pugui començar les seves activitats acadèmiques al curs 2015-16.