Esteu aquí: Inici > Més notícies > La UPC, present al Saló Alimentaria 2014

Fins al 3 d'abril, a Fira de Barcelona

La UPC, present al Saló Alimentaria 2014

La UPC ha participat amb diferents activitats a Alimentaria 2014, el Saló Internacional de l'Alimentació i Begudes, que ha tingut lloc fins al 3 d'abril a Fira de Barcelona, per donar a conèixer les capacitats tecnològiques i d'innovació dels grups de recerca en l’àmbit agroalimentari. Nice Fruit, una 'spin-off' sorgida de la Universitat, ha rebut el Premi Innoval 2014 a la millor innovació en cinc de les vuit categories.

01/04/2014
La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), ha participat a través de diferents unitats en l’edició d’aquest any al Saló Internacional de l'Alimentació i Begudes, Alimentaria 2014, un dels salons d’alimentació i begudes més importants del món, que ha tingut lloc del 31 de març fins al 3 d’abril a Fira de Barcelona. D’una banda, el Centre d'Innovació i Tecnologia (CIT UPC) ha promocionat una nova tecnologia que millora el procés d’assecat dels embotits i que ha desenvolupat el Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB), conjuntament amb altres grups de recerca i empreses del sector, en el marc del projecte europeu Drycheck. Aquesta tecnologia ajuda a garantir una elevada qualitat del producte mitjançant la mesura de la hidratació a temps real alhora que garanteix la textura i el sabor tradicionals.

Així mateix, el Departament d'Enginyeria Agroalimentària i Biotecnològica, amb seu a l'Escola Superior d'Agricultura de Barcelona (ESAB) del Campus del Baix Llobregat, a Castelldefels, a través del Clúster agro@limentari de la UPC, ha participat en l'exposició fotogràfica organitzada per la Fundació Triptolemos, en la qual es presenta d'una manera didàctica la contribució de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació al desenvolupament del sector agroalimentari. En aquesta exposició hi participen el Centre Català del Plàstic, el Centre de Recerca en Seguretat i Control Alimentari (CRESCA) ─que forma part  del forma part de CIT UPC─, el Centre Internacional de Mètodes Numèrics a l’Enginyeria (CIMNE) i els grups de recerca de Xarxes de Computadors i Sistemes Distribuïts (CNDS), de Tecnologies Audiovisuals (GTAV), ICARUS, d’Instrumentació, Sensors i Interfícies (ISI), de Xarxes Sense Fils (WNG) i el grup de recerca en Enginyeria i Producció Alimentària (ALIMen).

D’altra banda, el Parc UPC ha participat en el Brokerage Event, organitzat en el marc del saló per ajudar a empreses europees i centres de recerca a trobar socis tecnològics i comercials, així com per desenvolupar projectes de col·laboració dins del programa Horizon 2020. Aquest matchmaking ha tingut lloc a través de reunions cara a cara de 25 minuts. de durada i les tres àrees de coneixement principals són: tecnologies per a la indústria alimentària, salut i nutrició, i qualitat i seguretat alimentària.

Una altra entitat que ha participat en el Brokerage Event és la Fundació Miquel Agustí, vinculada a la UPC i l’Ajuntament de Sabadell, i que té la seu a l’edifici Agròpolis, al Campus del Baix Llobregat. Aquesta Fundació promou la recuperació de varietats agrícoles tradicionals per consolidar l'activitat agrària i la preservació del territori.

Per la seva banda, la spin off Nice Fruit, sorgida de la Universitat amb el suport del Programa Innova, que ha presentat en aquest saló la seva tecnologia per congelar i descongelar fruita sense alterar-ne les propietats organolèptiques, ha rebut el Premi  Innoval 2014 a la millor innovació en cinc de les nou categories convocades: l'Award a la millor innovació de cada categoria/sector; el Premi Horeca; el Premi Tendència de Plaer,  Premi a la Tendència de Salut i Confiança, i el PremiTendència de Practicitat. Els premis han estat lliurats l'1 d'abril.

En el marc d’aquest sector, la UPC ha patentat recentment, amb el suport de la Unitat de Valorització de la Recerca de la Universitat, un nou compost aquós per modificar les propietats del paper i de qualsevol altre material cel·lulòsic, amb aplicació, entre d’altres sectors, en la indústria agroalimentària. Aquest compost l'ha desenvolupat el grup de recerca d’enginyeria paperera Celbiotech. El producte substitueix els reactius químics tradicionals per enzims naturals, és biodegradable, natural i no comporta impacte mediambiental, però, sobretot, és fàcilment aplicable dins del procés de producció a més de no requerir d’una inversió addicional per ser aplicat industrialment. Aquesta patent ha rebut el primer premi del concurs Valortec, en la seva tercera edició, en la categoria de Pla de Negoci de Comercialització de Patents.